Ekonomiadministratör till bostadsutvecklare på Kungsholmen

SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta som ekonomiadministratör på en välkänd organisation inom bostadsförvaltning? Vill du därtill ingå i ett prestigelöst och trivsamt ekonomiteam? Då vill vi gärna att du läser vidare!

Publiceringsdatum
2018-12-20

Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiadministratör, som kommer att arbeta i det dagliga ekonomiflödet, samt hantera interna och externa kontakter. I arbetsuppgifterna ingår främst:

• kontering, inklusive förkontering, av leverantörsfakturor
• kontroll av fakturor
• momshantering
• löpande bokföring
• bokning av bank
• kontakter med leverantörer och interna kontakter
• samt ekonomirelaterade backoffice-uppgifter

Vår kund är verksam inom bostadsförvaltning, byggande och bosparande, och sitter i fräscha lokaler på Kungsholmen i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett ekonomiteam om 10 personer, där stämningen är god och präglas av hjälpsamhet och högt i tak.

Lämplig bakgrund
För att lyckas och trivas i denna roll tror vi att du har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god koll på det ekonomiska flödet, och har en god kommunikativ förmåga.

Du har en god systemvana, och det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i Agresso eller Adra. Du har goda kunskaper i Excel.

Som person tror vi att du är ansvarsfull, noggrann, prestigelös och hjälpsam. Du är stresstålig och har en god förmåga att prioritera. Du har även en god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter gott teamarbete.

Vi ser fram emot din ansökan!

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start omgående och som pågår i 6 månader. Därefter kan en eventuell förlängning vara aktuell. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Kendel gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4522167

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: