Ekonomiadministratör med kontorsansvar till konsultbolag

Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Publiceringsdatum
2016-11-09

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiadministratör med kontorsansvar till deras kontor i centrala Göteborg. Rollen är uppdelad i två huvudsakliga ansvarsområden där 50 % består av ekonomi och 50 % av kontorsansvar.

Som ekonomiadministratör kommer dina arbetsuppgifter innefatta order- och projekthantering, fakturering samt administration av tidrapporter och reseräkningar. Vidare kommer du svara på frågor från konsulter och chefer, hålla i introduktionskurser för nyanställda samt viss bokföring. Det finns även utrymme till utveckling av ekonomiarbetet där du kan ta ansvar för struktur och systemfrågor.

Som kontorsansvarig kommer du ansvara för Göteborgskontoret där du blir spindeln i nätet med budgetansvar. Vidare kommer du leda och koordinera arbetet med administration, kundevents, interna aktiviteter i syftet att uppnå ett välfungerande och trevligt kontor. Du kommer även hantera post, inköp av kontorsmaterial, leverantörskontakter samt förberedelser inför medarbetarmöten och kundevents.

Vem är du?

Vi ser att du är utbildad gymnasieekonom eller liknande med minst två års arbetslivserfarenhet av service och självständigt administrations- och/eller ekonomiarbete. Har du tidigare erfarenhet av att driva projekt, tidrapportering eller fakturering, gärna i Maconomy eller liknande är detta meriterande. Vidare behärskar du svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du driven, lyhörd och prestigelös. Du trivs i ett klimat där det händer mycket och du tycker om att arbeta med människor. Då det finns mycket utvecklingsmöjligheter i rollen är det av stor vikt att du är en nyfiken och drivande person. Vidare är du pedagogisk och trivs i en stöttande roll både mot kollegor och kunder. Du har ett organiserat arbetssätt och gillar att hantera enklare uppgifter parallellt med mer komplexa frågor.

Du erbjuds

Du erbjuds en bred roll med mycket utvecklingsmöjligheter på ett expansivt företag beläget i fräscha lokaler i centrala Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag om 9 månader med start i dec/jan. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Maria Holmberg på maria.holmberg@jurek.se. Välkommen med din ansökan via www.jurek.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-10
Ange följande referens när du ansöker: 4107
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Holmberg maria.holmberg@jurek.se 0761-83 55 24

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Jobbnummer
3151981

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: