Ekonomiadministratör/ kundtjänst

Lingua Communication Nordic AB / Administratörsjobb / Nacka
2018-01-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör/ kundtjänst" (publicerad 2018-08-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lingua Communication Nordic AB i Nacka, Örebro, Västerås, Uppsala, Sundsvall eller i hela Sverige

Beskrivning av arbetsuppgifter:

Vi söker nu en person som ska fungera som administrativt stöd/kundtjänst till vår ekonomiavdelning. Exempel på arbetsuppgifter:

• Besvara telefonsamtal och mail från våra kunder/tolkar gällande fakturor/lön mm.
• prissättning av tolkuppdrag enligt respektive avtal
• administrera utbetalningar från banken
• registervård (uppdatering av uppgifter i kundregister, ekonomi- och löneprogram mm)
• framtagning samt sortering av listor och statistik ur vårt säljstödsprogram till Excel
• mailutskick av olika underlag

Dessutom kommer du att vid behov täcka upp i vår vanliga kundtjänst, vilket innebär mottagning av tolkbokningar från våra kunder via telefon och e-post samt tillsättning av tolkar.

Vi behöver nu förstärka vår ekonomiavdelning med en administratör/kundtjänstmedarbetare. Vi erbjuder en omväxlande tjänst för dig som har ett sinne för siffror och vill kombinera det med ditt intresse för service och människor.

Du är agil i ditt arbetssätt, har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och du tycker om att hantera flera saker samtidigt. Du kommer att ha huvudansvaret för att besvara frågor från våra kunder och tolkar över telefon så det är viktigt att du trivs med att prata i telefon. Då en stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt att kommunicera med så väl tolkar och kunder som medarbetare så är det en förutsättning att du talar och skriver svenska korrekt och obehindrat. Du är stresstålig och du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du har god telefonvana och du är duktig på att skapa kontakter och på att bemöta människor i en mångkulturell miljö. En förutsättning för att du ska klara av denna tjänst är att du är duktig med siffror och att du kan hålla många uppgifter i huvudet samtidigt. Detta då vi jobbar med olika avtal där olika priser/arvoden samt villkor gäller. Du behöver ha vana av att jobba i olika system (vi använder idag bl a Visma Administration och Visma Lön).

Utbildning och erfarenhet: Du har gymnasiekompetens, eventuellt med några påbyggnadskurser inom företagsekonomi el dyl. Erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning är önskvärt och mycket meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med kundservice eller liknande, gärna i en administrativ roll. Du är bekväm med att använda telefon och dator som arbetsverktyg och du har viss erfarenhet från Excel. Då vi behöver tillsätta denna tjänst snarast bör du finnas tillgänglig inom kort.

Linguacom är ett företag som förmedlar tolk- och översättningstjänster till främst kommuner, stat och landsting, men även till privata kunder såsom advokatbyråer och andra företag. Vi är idag ca 20 anställda och vi sitter i fina lokaler i Finntorp, Nacka (ca 8 minuter från Slussen med buss). Vi har funnits i dryga fem år och vi är ett av Nackas snabbast växande företag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstider: 07:55-17:05

Publiceringsdatum
2018-01-26

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-11
Ange följande referens när du ansöker: Administratör/kundtjänst

Företag
Lingua Communication Nordic AB

Adress
Lingua Communication Nordic AB
Gamla Värmdövägen 8
13137 Nacka

Kontorsadress
Gamla Värmdövägen 8

Jobbnummer
3926168

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lingua Communication Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lingua Communication Nordic AB: