Ekonomiadministratör / Ekonomiassistent / Administratör

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-07-15

Företaget
Triomec Service AB, som idag är en del av en koncern med totalt 4 bolag, bildades 2004 och är en auktoriserad Tennant Servicecenter-verkstad. Triomec är specialiserade på Tennants städmaskiner, men servar och reparerar även andra märken. De verkar främst i Stockholm och Mälardalen och har idag 5 medarbetare som sitter i ljusa lokaler i Huvudsta. Triomec har som målsättning att vara snabbare, mer kostnadseffektiva och mer kundorienterade än någon annan på marknaden. Koncernen som Triomec tillhör är familjeägd och består av företagen KMG Maskinservice, Sorma Sverige, Triomec Service och Orange Clean. Den familjära andan är något som lyser starkt genom alla företag i koncernen. Förutom ett tätt samarbete mellan företagen i koncernen ligger också stor vikt vid att medarbetarna ska trivas och känna sig uppskattade, varje dag och lång tid framåt.


Dina arbetsuppgifter
I denna roll arbetar du brett med arbetsuppgifter av administrativ och ekonomisk karaktär. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera och bokföra inkommande och utgående kund- och leverantörsfakturor, månadsbokslut och avstämningar inför årsbokslut. Du arbetar även med löpande uppgifter som felsökning i fakturaflödet där du utreder, analyserar och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. Vidare är du ansvarig för vissa inköp, inventeringar, statistiska sammanställningar, allmän registervård samt övriga kontorssysslor.

Du kommer att arbeta på Triomecs kontor i Huvudsta tillsammans med Triomecs servicechef och 4 servicetekniker. Under din inlärningsperiod arbetar du tillsammans med KMGs ekonomi- och HR-ansvarige, som du har en kontinuerlig kommunikation även framåt. Tillsammans med dina koncern-kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomi- och administrativt arbete på företaget.

Arbetstiderna är måndag-fredag 08.00-16.30. Under sommarmånaderna arbetar du 08.00-14.00 på fredagar.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ekonomisk och administrativ natur, exempelvis av löpande bokföring, reskontra och/eller fakturering
• Datorvana och kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet av arbete i affärssystem, i synnerhet Pyramid
• Meriterande med branschvana

För att lyckas i rollen är du en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det självständigt framåt. Du är duktig på att prioritera och strukturera din dag och har förmågan att ta egna initiativ. Vidare är du intresserad av siffror och trivs med ett varierande arbete. Eftersom du arbetar på ett mindre företag är du flexibel som person och kan hugga i där det behövs. Du kommer att vara en del av en koncern där samarbetsförmåga och prestigelöshet är egenskaper som värdesätts. Du är kommunikativ och har en förmåga att skapa relationer som bidrar till bra samarbete på din arbetsplats. Vidare har du en positiv attityd och ett stort engagemang i vad än du tar dig an.

Övrig information:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Triomec.

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägning
Plats: Storgatan 45, Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, administration, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid, ekonomiadministratör, admin, Solna

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ellen Donar ellen.donar@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4850097

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: