Ekonomiadministratör
Göteborgs universitet / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2015-04-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör" (publicerad 2024-07-03) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Uppgifterna för området Verksamhetsstöd är att stödja universitetsledningen, fakulteter, institutioner och andra enheter på universitetet i frågor som gäller forskning, utbildning och samverkan. Målgrupperna för detta arbete är studenter, forskare, lärare, ledningspersoner och administratörer vid universitetet samt politiker, myndigheter, allmänheten, arbetsmarknadsaktörer, kommuner, regioner, samarbetspartners, alumner och näringsliv.
Inom område Verksamhetsstöd samlas enheterna
• Kommunikationsenheten
• Forsknings och innovationskontoret
• Utbildningsenheten
• International Centre
Förutom dessa fyra enheter ingår ett områdeskansli med en gemensam personal- och ekonomiadministration samt gemensam kommunikation. Placering av tjänsten är vid områdeskansliet.
Publiceringsdatum2015-04-13Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med den löpande ekonomihanteringen för enheterna på området. I arbetsuppgifterna ingår bland annat leverantörs- och kundreskontran, intern- och externfakturering, omföringar samt inköp. Du ska även arbeta med en del personaladministrativa uppgifter såsom hantering och granskning av arvoden och egen rapportering. För enheternas medarbetare kommer du vara behjälplig med behörighetsadministration samt hantering av reseräkningar.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant ekonomiutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med ovanstående arbetsuppgifter. Du ska ha goda kunskaper i Office-paketet samt goda språkkunskaper i svenska. Utöver ovanstående önskar vi att du har erfarenhet av de administrativa system som tillämpas vid Göteborgs universitet, Agresso, Palasso Res och Proceedo. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av universitet/högskolesektorn.
Vi söker en utåtriktad person som har lätt för att samarbeta och har ett serviceinriktat arbetssätt. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet, god planeringsförmåga och förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt samt förmåga att arbeta självständigt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig informationAnställningen är tillsvidareanställning, 100 %, med tillträde 1 juli 2015 eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Universitetet tillämpar individuell lönesättning och främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald.
Ytterligare upplysningar
Ekonom Kristina Orbán Meunier, telefon: 031- 786 6466, e-post:
kristina.orban.meunier@gu.seOmrådeschef Stina Sundling Wingfors, telefon: 031-786 1424, e-post:
stina.s.wingfors@gu.seFackliga företrädare
SACO Martin Selander 031-786 1987, OFR-S Peter Brandt 031-786 1169, SEKO Lennart Olsson 031-786 1173.
AnsökanAnsökan sker på vår sökandeportal på webben under ?Lediga anställningar?.
www.gu.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-27
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: PET 2015/125
FöretagGÖTEBORGS UNIVERSITET
AdressGÖTEBORGS UNIVERSITET
BOX 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressVASAG 33
GÖTEBORG
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7731000
Jobbnummer 2245406
Observera att sista ansökningsdag har passerat.