Ekonom sökes till väletablerat bolag i Göteborg

Framtiden AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du vara med och arbeta i ett väletablerat och växande företag? Är du en person som är självständig och gillar frihet under ansvar? Här finns chansen att komma in på ett internationellt bolag i en roll med stora utvecklingsmöjligheter med mycket frihet och ansvar!

Dina arbetsuppgifter
Som ekonom hos vår kund kommer du att få en genomgång under 1-1,5 månads tid av vår kunds nuvarande ekonom, för att lära dig deras system och arbetsmoment. Efter introduktionen kommer du att ansvara för all ekonomi för vår kund i Sverige mot deras koncern. Rollen innefattar att sköta företagets redovisning, fakturering, reskontra, budgetering, finansiell rapportering, samt löner. Du kommer att arbeta i programmet Visma där all lönerelaterade ärenden sköts och JD Edwards (eller likvärdigt) för all redovisning och bokföring. Eftersom vår kund är ett internationellt bolag kommer du att arbeta mot deras huvudkontor.

Om företaget
Vår kund är en stor aktör inom utveckling och installation av naturgassystem i fordon. De finns på flera platser runt om i världen och ingår i en större koncern där totalt 1500 arbetar. Här blir du en del av ett internationellt bolag fyllt med utvecklingsmöjligheter.

Mer information ges vid intervjutillfälle.


Din profil
För att passa i rollen som vår kunds nästa ekonom skall du ha:

• 1-3 års erfarenhet av ekonomiarbete
• God engelska och svenska i tal och skrift
• Högskoleutbildning (3 årig) inom ekonomi

Det anses meriterande om du har:
• Kunskaper inom Visma
• Kunskaper inom JD Edwards (eller likvärdigt)

Som person är du självständig, strukturerad och noggrann. Viktigt är även att du är en lagspelare som fungerar väl i grupp.


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Start: 1 februari
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Arbetstider: 8-17

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-01-11

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-02
Ange följande referens när du ansöker: 14599
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Good andreas.g@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3898694

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: