Ekonom med inriktning leverantörsreskontra till Löfbergs Lila
Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Vill du jobba med leverantörsreskontra hos en av Karlstads mest attraktiva arbetsgivare? Läs vidare här!
Publiceringsdatum2015-09-14ArbetsuppgifterSom ekonom hos Löfbergs Lila kommer du att jobba på en trevlig ekonomiavdelning tillsammans med kollegor där ditt ansvarsområde innefattar hantering av leverantörsfakturor. Företaget hanterar ca 15,000 fakturor om året.
I dina arbetsuppgifter ingår att omhänderta inkommande fakturor, scanna in, registrera och kontera dessa, verifiera fakturorna i fakturahanteringssystemet samt se till att fakturorna skickas till rätt person i organisationen. I rollen ingår också att vara behjälplig kring fakturafrågor som uppstår i organisationen.
Vi söker nu dig som är noggrann och som har ett stort intresse för detaljer. Som person är du strukturerad och systematisk med en egen drivkraft. Du är en problemlösare som kan koncentrera sig på uppgifter under en längre tid. Du är positiv, omsorgsfull och har förmåga att knyta samman lösa trådar och se till att uppgifter genomförs. Du är stresstålig och har förmågan att kunna prioritera när arbetsbelastningen är hög.
Om företagetLöfbergs Lila är ett av Värmlands absolut starkaste varumärken. Man är totalt 160 anställda i Sverige varav cirka 90 personer arbetar i Karlstad. De senaste åren har företagets position stärkts genom ett starkt engagemang för kvalitet, socialt ansvar och ett aktivt arbete för miljö och en hållbar utveckling.
Du erbjuds här möjlighet att komma in en trygg och stabil organisation och bli en del av en etablerad och väl fungerande ekonomiavdelning. Du kommer att arbeta tillsammans med 4 kollegor arbetsklimatet präglas av öppenhet och gemenskap.
ProfilSkallkrav:
• Någon form av ekonomiutbildning, ekonomikurser alt gymnasieekonom.
• Tidigare erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter, minst 2 år där du arbetat med ett större antal leverantörsfakturor.
Meriterande:
• Kunskap inom ekonomisystemen Movex
• Erfarenhet av Readsoft, Medius Flow eller liknande system
• Erfarenhet av arbete med EU-moms
Start: Snarast
Omfattning: Heltid
Typ av tjänst: Tillsvidare
Urvalsprocessen sker löpande, skicka din ansökan redan idag!
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-05
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5811
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElina Sandberg 073-5168982
elina@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Östra Torggatan 2 C
65224 Karlstad
KontorsadressÖstra Torggatan 2 C, Karlstad
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2429284
Observera att sista ansökningsdag har passerat.