Ekonom med erfarenhet av leverantörsreskontra
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vår kund är ett internationellt företag som har kontor på flera orter runt om i Sverige. Nu söker de en ekonom med inriktning leverantörsreskontra och bokföring till sitt kontor i Sollentuna.
Tjänsten
Du kommer att arbeta ute hos vår kund, men vara anställd som konsult via Placera Personal. Ekonomiavdelningen består av ett glatt och trivsamt gäng på tio personer. Del av leverantörsreskontran hanteras på koncernens Shared Service Center i Slovakien, där alla fakturor scannas och konteras. Tjänsten är ett vikariat på drygt ett år med start omgående. Då vår kund är ett internationellt företag och kommer tjänsten även att innebära en del internationella kontakter.
Publiceringsdatum2013-11-25Dina arbetsuppgifterSom ekonom inom leverantörsreskontra kommer du bland annat arbeta med:
• Leverantörsbetalningar externa och mot koncernbolag
• Kontaktperson mot Shared Service Center i Slovakien
• Betalningspåminnelser från leverantörer
• Kontroll av kontering och attest
• Kontoavstämningar
• Periodiseringar av leverantörsfakturor
• Bokföring av banktransaktioner
• Back up kundfakturering
• Hålla kurser i leverantörsreskontrasystemet för nya användare
KvalifikationerFör att passa för tjänsten som ekonom inom leverantörsreskontra ser vi att du har följande bakgrund:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande
• Flera års erfarenhet av leverantörsreskontra och bokföring, gärna från större företag
• Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i SAP
• Goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska
För att trivas i rollen som ekonom inom leverantörsreskontra tror vi att du är noggrann, drivande, lättlärd och har en positiv inställning. Andra egenskaper som vi värdesätter är att du är initiativtagande, har god samarbetsförmåga och själv kan planera ditt arbete.
Om du är intresserad av tjänsten tveka inte att skicka in din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Om du är intresserad av tjänsten tveka inte att skicka in din ansökan omgående!
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Karlsson, Rekryterare 08-586 22 723
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 1711740
Observera att sista ansökningsdag har passerat.