Ekonom / logistikadministratör

AudicomPendax AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2014-12-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom / logistikadministratör" (publicerad 2016-11-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AudicomPendax AB i Stockholm, Sundsvall, Göteborg, Mölndal, Östersund eller i hela Sverige

Det går bra för AudicomPendax, vi växer och behöver därför fler kompetenta medarbetare. Vi söker nu en ekonom / logistikadministratör.

Vi söker en proaktiv och självgående person för administrativt arbete på vår ekonomiavdelning som även blir en länk till den praktiska logistiken i vårt företag. Du arbetar med alla typer av arbetsuppgifter inom ekonomi och logistikområdet, men huvudsakliga arbetsuppgifter blir

Registrering/uppföljning av våra installatörers arbetstider/återrapportering av jobb samt upprättandet av fakturor till kund.

Inköp, verkställa inköp utifrån kundorders och lagerbehov inklusive registrering av inköpsorder samt bearbetning av därtill länkade leverantörsfakturor.

Du kommer att stödja logistikpersonalen så att rutiner följs och att det administrativa arbetet sker på ett strukturerat sätt.

Du arbetar med bokföring, avstämningar, internbokslut och på sikt med företagets lönehantering.

Du måste vara en utåtriktad person med egen drivkraft och kan utföra flera arbetsuppgifter parallellt. Du är strukturerad i ditt arbete och målinriktad på att slutföra arbetsuppgifterna inom fastställda tidsramar.
Du har minst en 3-årig ekonomisk eller teknisk/naturvetenskaplig gymnasieutbildning med några års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter eller kommer du med examen direkt från universitetets ekonomiprogram. Du är en van användare av Microsoft Excel och det är en fördel om du har praktisk erfarenhet av arbete med integrerade affärssystem.

Skicka in din ansökan med CV till magnus.ternerot@aupx.com märkt med Ekonom

AudicomPendax AB säljer kompletta system för mötesrum där en stor del av produkterna är egenproducerade. Vår styrka ligger i att, förutom leverera standardlösningar för mötesrum, även kan skräddarsy lösningar för våra kunder då vi genom egen design, produktutveckling och produktion kan erbjuda helhetslösningar som kombinerar rätt teknik med traditionell inredning utifrån kundens behov och arbetssätt.

Företaget har sin verksamhet i Sverige och England med en omsättning på cirka 80 MSEK. AudicomPendax har visat på god lönsamhet under en mängd år. Antalet anställda är 60 st. Huvudkontoret ligger i Stockholm där vi också har lager och tillverkning samt Europas största permanenta utställning kring AV-utrustning. Förutom i Stockholm och England har vi också kontor i Malmö och Göteborg.

Publiceringsdatum
2014-12-29

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-06
Ange följande referens när du ansöker: Ekonom
Ansökan kan skickas till e-postadress: magnus.ternerot@aupx.com

Företag
AudicomPendax AB

Adress
AudicomPendax AB
Box 2014
12821 Skarpnäck

Kontorsadress
Flygfältsgatan 34
128 30 Skarpnäck
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55536900

Jobbnummer
2114241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AudicomPendax AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AudicomPendax AB: