Ekonom, inriktning mot investering och exploatering
Kungälvs kommun, Ekonomi- och Upphandlingsenheten / Redovisningsekonomjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Ekonomi- och Upphandlingsenheten i Kungälv Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.
Publiceringsdatum2013-10-28ArbetsuppgifterKungälvs kommun har samlat alla ekonomer och upphandlare i en gemensam organisation, Ekonomi- och upphandlingsenheten.
Du kommer att arbeta hos oss som en av 24 medarbetare.
Vårt affärssystem är Agresso.
Vi fungerar som en stöd- och styrfunktion till kommunens verksamheter och har mycket kontakter med hela organisationen.
Kommunen vision är att växa till 50 000 invånare inom den närmaste 10-årsperioden.
Det kommer att innebära en större investeringsvolym och samtidigt ställa större krav på vår investerings- och exploateringsredovisning.
Din uppgift blir att förbättra och förtydliga intern- och externredovisningen avseende investeringar och exploateringar.
Du skall vara ett stöd till chefer och projektledare i budget och uppföljningsprocesserna.
Du kommer att vara systemansvarig för vårt anläggningssystem SWEFA och hantera den löpande redovisningen inom dessa områden.
Du blir en viktig del av det löpande redovisningsarbetet och kommunens tertial- och årsbokslut.
Vi befinner oss i ett förändringsarbete. Vi kan erbjuda dig ett varierat, självständigt, utvecklande och inte minst utmanande arbete.
KvalifikationerVi söker dig med intresse och förmåga att utveckla frågor som rör redovisning.
Du har lätt för att samarbeta, är noggrann och analytiskt lagd.
Du är handlingskraftig, pedagogisk och har förmåga att se till helheten i förvaltningen.
Du har högskoleexamen inom ekonomiområdet med inriktning mot redovisning och några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller meriter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga.
Mycket goda IT-kunskaper är en förutsättning, framförallt Excel. Kunskaper i affärssystemet Agresso och erfarenhet av kommunal verksamhet är en merit.
Vi på ekonomi- och upphandlingsenheten vill fortsätta att ha en trivsam arbetsplats och tycker därför att det är viktigt att du är positiv, utåtriktad, har lätt för att skapa goda relationer och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Eftersom vi är en enhet med övervägande kvinnliga medarbetare så ser vi gärna män som sökande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-10
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Ange följande referens när du ansöker: A357925
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPia Jakobsson, Ekonomi- o Upphandlingschef 0303-23 92 25
Lena Ohlén, Redovisningsansvarig 0303-23 92 70
Facklig kontaktAngelica Karlsson, Vision 0303-23 95 49
Marianne Rasmussen, SACO 0303-23 83 96
FöretagKungälvs kommun, Ekonomi- och Upphandlingsenheten
AdressKungälvs kommun, Ekonomi- och Upphandlingsenheten
Nämndhuset
44281 Kungälv
Jobbnummer 1687474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.