Ekonom inom leverantörsreskontra

Academic Work Sweden AB / Organisationsutvecklarjobb / Gävle
2025-10-18


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Östhammar, Hedemora eller i hela Sverige

Vi söker nu en ekonom för ett uppdrag hos vår kund i Gävle. Har du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och vill vara en del av ett hjälpsamt och glatt team? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Detta är ett omgående behov, så se till att skicka in din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett väletablerat företag i Gävle inom tillverkningsindustrin. Företaget har ett stort engagemang för kvalité, hållbarhet och kundvärde. Du kommer ingå i ett team på 15 personer som jobbar med kund- och leverantörsreskontra. I denna roll kommer du arbeta operativt och fokusera på leverantörsreskontra.

Du erbjuds
• En möjlighet att arbeta med ett professionellt och engagerat team
• Goda förutsättningar att få in en fot på ett stort och väletablerat företag i regionen
• Att bygga på ditt professionella nätverk och få goda referenser för framtiden

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2025-10-18

Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att arbeta med flöde och matchning mot order/inleverans i reskontran. Man kommer jobba operativt i enlighet med företagets processer och rutiner. Förutom löpande reskontrarbete inklusive betalningar, kommer du att arbeta i ett ärendehanteringssystem och delta i bokslutsarbete.

Du kommer bland annat att jobba med:

• Matcha inkommande leverantörsfakturor mot order och inleveranser enligt företagets rutiner
• Utföra betalningskörningar enligt fastställda betalningsrutiner
• Registrera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystem
• Säkerställa att arbetet följer interna kontroller och ekonomiska riktlinjer

VI SÖKER DIG SOM
• Har en eftergymnasial ekonomiutbildning
• Har arbetslivserfarenhet inom enklare bokföring och/eller leverantörsreskontra
• Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska då arbetsuppgifterna kräver det

Det är meriterande om du kan tala finska då du kommer att jobba med bland annat Finland i tjänsten, samt om du har tidigare erfarenhet av fakturahanteringssystemet Basware.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Hjälpsam
• Målmedveten
• Ordningsam
• Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15115201".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
9563375

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: