E-tjänstesamordnare till Ludvika och Smedjebackens kommuner
Ludvika kommun / Datajobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige Vill du vara med och driva digitaliseringen framåt i två kommuner samt deras bolag? Är du en lyhörd och engagerad person som vill bidra till att hitta effektiva lösningar? Då ska du söka tjänsten som e-tjänstesamordnare.
IT-center servar Ludvika och Smedjebackens kommuner och kommunägda bolag, via en gemensam servicenämnd som leds av kommunernas kommunalråd. IT-center ansvarar för drift och support av kommunernas IT-miljö, samt hjälper sina kunder i sin verksamhetsutveckling med stöd av IT.
Under året kommer en e-tjänsteplattform att införas i samarbete med ett flertal andra kommuner i Dalarna. Målet med e-tjänsteplattformen är att förbättra servicen till kommunens invånare och näringsliv samt att effektivisera kommunens verksamheter.
I rollen som e-tjänstesamordnare kommer du att ha en central roll med att införa e-tjänsteplattformen, samordna kommunens arbete med e-tjänster, samt samverka med dalarnas gemensamma e-kontor, e-dala.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att med stöd av e-dala, projektleda införande e-tjänsteplattformen, samt ta fram en metodik för införande av e-tjänster. Efter införande övergår projektledarskapet till ett förvaltningsansvar för e-tjänsteplattformen.
En viktig del av arbetet är att driva på och stödja kommunens verksamheter i e-tjänsteutvecklingen, genom produktion av e-tjänster utifrån beställning, alternativt genom utbildning och handledning av dina samarbetspartners ute i verksamheterna. Vid avancerade e-tjänster fungerar du som beställare till utvecklarna på IT-center.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Samverkan med verksamheter samt dalagemensamt e-kontor
• Vara behjälplig för budget av e-tjänsteplattformen
• Driva projekt
• Genomföra beställningar av utvecklingsarbete och andra tjänster
• Vara central systemförvaltare för plattformen
• Hantera samverkan med lokala systemförvaltare i kommunerna
• Anordna utbildningar för representanterna från respektive kommun
Publiceringsdatum2020-04-02Kvalifikationer Vi söker en utvecklingsinriktad person med högskoleutbildning eller motsvarande, företrädesvis samhällsvetare eller sysmtemvetare. Arbetet handlar mycket om processkartläggningnar i vår offentliga verksamhet, så utbildningen bör relatera till det. För att lyckas i rollen behövs kunskaper inom projektledning, samt god erfarenhet av offentlig verksamhet. Erfarenhet från verksamhetsutveckling eller utredningsuppdrag är meriterande.
Du är en självgående, initiativrik och idéskapande person med högt driv och vilja att lära nytt. Arbetet innebär mycket kontaktytor så det är viktigt att du tycker om att samverka med andra och har förmågan att skapa goda relationer. Du arbetar strukturerat och analytiskt, är tydlig och levererar med hög kvalitet. Vi sätter stor vikt på personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Kontaktperson för detta jobbIT-chef Anna Källsved tfn 0240-866 21
Arbetstagarorganisation:
Vision nås via växel tfn 0240-860 00
Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 19 april. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLudvika kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ludvika kommun (org.nr 212000-2270),
http://www.ludvika.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5177353
Observera att sista ansökningsdag har passerat.