E-handelssamordnare vid Ekonomienheten

Umeå universitet, Universitetsförvaltningen / Företagsekonomjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Umeå universitet, Universitetsförvaltningen i Umeå, Skellefteå eller i hela Sverige

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med drygt 36 000 studenter och 4 200 anställda. Här finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden. Umeå universitet är också platsen för den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 - en revolution inom gentekniken som tilldelats Nobelpriset i kemi.

Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur där vi gläds åt varandras framgångar.

Är du intresserad av att veta mer om Umeå universitet som arbetsplats läs mer på:https://umu.se/jobba-hos-oss/




Publiceringsdatum
2022-05-18

Beskrivning
Ekonomienheten är universitetets sammanhållande resurs för den ekonomiadministrativa processen.

Vi har fyra verksamhetsområden; redovisning, reskontra, upphandling och inköp samt ekonomisystem. Vi har även en ekonomipool som fungerar som ett administrativt stöd till institutioner och enheter inom Umeå universitet. Genom vårt arbete bidrar vi till ökad kompetens som i sin tur leder till kvalitetssäkrad redovisning för hela universitetet.

Dina arbetsuppgifter
E-handelssamordnarens roll är att i samarbete med upphandlare, ställa krav för att få det elektroniska flödet att fungera i Umeå universitetets gemensamma e-handelssystem Raindance. Arbetet innebär att ansluta och integrera leverantörer till systemet i syfte att öka utbudet. Arbetet omfattar att identifiera och prioritera avtalsområden/leverantörer som kan och bör anslutas till e-handel samt kontinuerligt arbeta mot våra leverantörer i syfte att ansluta fler. Du ger stöd och service till verksamheten och medverkar till en god utveckling av processer, arbetsmetoder, rutiner m.m. Målet är ökad avtalstrohet, en effektivare och kvalitetssäkrad inköps- och fakturahanteringsprocess samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys för hela myndigheten.

I arbetet ingår även daglig drift och funktion i ekonomisystemet Raindance, särskilt de delar som gäller administration av elektroniska beställningar, integrationer samt prislistor. Du arbetar med bevakning av e-beställningsflödet, administration av användare samt tillhandahåller användarstöd. Du ska även informera internt om t ex nyheter inom e-beställningsområdet samt hålla i utbildningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning inom upphandling/e-handel eller motsvarande.
Du bör ha erfarenhet av att självständigt arbeta med e-handel och affärssystem inom organisationer med stor inköpsvolym. Du bör ha erfarenhet av att implementera eller utveckla användningen av e-handelssystem. Du förväntas även ha erfarenhet av arbete med leverantörsanslutningar, kategorisering, inköpsstatistik, inköpsbeteende samt att utarbeta andra typer av analyser och prognoser inom inköpsområdet. Vidare att ställa krav i upphandlingar kopplade till e-handel samt att skapa inköpsformulär för e-handelssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet och goda kunskaper i Officepaketet och särskilt Excel.

Du ska ha förståelse för processen inom e-handel och förmåga att ta eget ansvar för arbetsuppgifterna inom området. Viktiga personliga egenskaper som söks är; mål- och kvalitetsinriktad, kundorienterad, drivande, analytisk, noggrann och med god samarbetsförmåga. Du ska även ha en god förmåga att kommunicera.

Övriga önskvärda kvalifikationer
Kännedom om statlig redovisning samt ekonomisystemet Raindance eller annat större ekonomisystem. Erfarenhet av systemarbete i ekonomisystemet Raindance är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde 2022-08-15 eller efter överenskommelse.
Hos oss erbjuder vi dig en rad förmåner och tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar lämnas av biträdande enhetschef Birgitta Berglund, epost; birgitta.k.berglund@umu.se, telefonnummer: 090-786 51 86 och HR strateg Rosita Nilsson, epost; rosita.nilsson@umu.se, telefonnummer: 090-786 54 69.

Sista ansökningsdag 2022-06-08

Välkommen med din ansökan!

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: 2022-08-15 eller efter överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Umeå universitet, Universitetsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AN 2.2.1-887-22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Umeå Universitet (org.nr 202100-2874)

Arbetsplats
Umeå universitet, Universitetsförvaltningen

Kontakt
Birgitta Berglund
090-7865168

Jobbnummer
6659855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Umeå universitet, Universitetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Umeå universitet, Universitetsförvaltningen: