Driven projektledare med kommunikationsprofil
Stockholms kommun / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Välkommen till E-handelsenheten
E-handelsenheten är en del av avdelningen upphandling och inköp på Serviceförvaltningen.
Vi arbetar med att stötta och utbilda medarbetare i staden vid inköp samt att ansluta leverantörer till inköpssystemet.
Detta är en viktig del i stadens arbete för att ge ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys.
Vi består idag av 14 medarbetare och du kommer att ingå i ett ambitiöst team där leverans, service och ständig förbättring står i fokus.
Klicka på länken för att se en film om vilka vi är och varför just du ska söka:
https://www.youtube.com/watch?v=VGS4Xw3p7M4Din roll
Som projektledare kommer du att arbeta i ett team med projektledare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att arbeta strategiskt och operativt med utveckling av vårt utbildningsutbud gällande inköp för stadens medarbetare, ansvara för att vi har en väl fungerande marknadsföring och en effektiv kommunikation mot stadens medarbetare. Du kommer att arbeta proaktivt med att identifiera medarbetare i stadens organisation, för att skicka riktad kommunikation, anpassa utbildningsbehovet och ge rätt support.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat
- hålla utbildningar på mer avancerad nivå för användare i inköpssystemet, koordinera nyheter och information på lämpliga kommunikationsplattformar, utbildningsplattformar, mail och på inköpsportalen. Samt koordinera nyhetsbrev mot riktade målgrupper för att öka kännedomen om våra utbildningar
- analysera resultat efter genomförda utbildningar för att ständigt hitta förbättringsområden
- skapa nya, anpassa och utveckla befintliga utbildningskoncept efter behov
- delta i olika former av samverkansmöten mellan berörda parter, där du bidrar med tankar, idéer, informera och delge vad som sagts
- utforma/planera och aktivt delta i olika forum och nätverk inom inköpsområdet
- löpande rapportering till enhetschef avseende pågående utvecklingsarbete
- driva och utveckla förändringsarbete inom kommunikation och marknadsföring.
Erfarenhet och kompetens som vi söker hos dig
Krav
- en fullgjord högskola eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot marknadsföring, ekonomi, inköp eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant.
- mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av att hålla utbildningar/workshops i klassrum och/eller, Teams/ Skype eller liknande
- arbetat med marknadskommunikation, målgruppsanalys och digitala kommunikationsplattformar
- aktuell erfarenhet av Stockholms Stads inköpsprocess, kategoriarbete, tekniska anslutningar i Agresso
- mycket god och aktuell IT-vana främst inom Agresso Web och Agresso Desktop
- mycket goda kunskaper i Office-paketet
- inblick i andra digitala verktyg som Kommers, stadens inköpsanalysverktyg, utbildningsplattformen, ES Maker mm.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande förmågor:
- du är lösningsorienterad, tar stort eget ansvar och har en mycket väl utvecklad servicekänsla där du går till botten med ett problem
- tar initiativ och får saker att hända. Förmåga att omsätta planering till aktivitet som leder till önskade resultat
- stark analytisk förmåga och väl utvecklat processtänk
- en förmåga att se det större perspektivet
- kommunikativ, verbal och drivande
- du är handlingskraftig, genomför och slutför
- du är lugn, trygg och engagerad och trivs i att arbeta i en organisation under utveckling.
- personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.
Publiceringsdatum2022-07-08Övrig informationTjänsten är ett vikariat på 1 år med goda möjligheter till fast anställning.
Under sommarsemestern så kommer frågor kring tjänsten besvaras v 28 och därefter från 9 augusti. Intervjuer planeras med start vecka 32.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/5099".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling, E-handel
Kontakt Morthen Holmberg, Enhetschef
08-50811583 Jobbnummer 6810968
Observera att sista ansökningsdag har passerat.