Driven orderhandläggare för långt uppdrag

Manpower / Kontorsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower i Hässleholm, Perstorp, Kristianstad, Osby, Höör eller i hela Sverige

Manpower erbjuder ett komplett utbud av bemanningstjänster. Vi rekryterar och hyr ut personal, driver entreprenader samt erbjuder konsulttjänster inom HR. Manpower har över 50 års erfarenhet av att placera rätt person på rätt plats. I dag finns vi på över 50 orter i hela landet och är Sveriges ledande bemanningsföretag.

Är du intresserad av ny utmaning eller är startklar för ett jobb som orderhandläggare?

Publiceringsdatum
2012-05-30

Dina arbetsuppgifter
Till vår uthyrningsverksamhet söker vi nu en person som vill arbeta som orderhandläggare. Arbetsuppgifterna sträcker sig över orderhantering för både eftermarknad och nyförsäljning.

Inom området eftermarknad (service, reservdelar och ombyggnader) jobbar orderhandläggaren med både offerter, inköp, orderbevakning och leveranser. Inom detta område finns också orderhandläggarens chef och även en kollega.

Inom området nyförsäljning arbetar orderhandläggaren med inköp av komponenter till tillverkningen av nya maskiner, och bistår då tätt ihop med företagets inköpsansvarig.

Arbetet är därför varierande och fördelningen mellan de olika momenten växlar hela tiden. Kontaktytorna både inom och utanför företaget är stort då kunderna finns över hela världen och det finns ett stort nät av leverantörer.

Tjänsten är på heltid, dagtid vardagar. Med start i mitten av augusti och under minst 1 år (pga föräldraledighet). Placeringsort Hässleholm.

Vem är du?
Vi söker dig som är har hög servicekänsla och ett stort ansvarstagande.

Dina personliga egenskaper
• Nyfiken person som gillar att lära sig nya saker hela tiden.
• Serviceinriktad med god förståelse för både interna och externa kunders behov.
• Trivs med att ha många bollar i luften, stresstålig, god planeringsförmåga.
• Duktig på att skapa och förvalta goda relationer med kollegor då tjänsten har stor kontaktyta inom företaget och med dess återförsäljare världen över.

Erfarenheter
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet.
• Ska gärna ha arbetat med tekniska produkter och/eller ha ett tekniskt intresse, gärna inom verkstadsindustrin.
• Ska gärna ha arbetat med försäljning eller inköp business-to-business.
• Vana av självständiga arbetsuppgifter, med rum för eget driv och planering av arbetet.
• Erfarenhet av affärssystemet Monitor är meriterande men inget krav.

Utbildning och andra krav
• Minst gymnasienivå, gärna teknisk inriktning
• Goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
• Utbildning i någon form inom ett eller flera av områdena inköp, försäljning och spedition är meriterande

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.

Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontakt
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta Linda Erlandsson via lerlan@manpower.se alt. Petra Ryman via pryman@manpower.se .

Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via registrerat cv på www.manpower.se.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Ryman

Företag
Manpower

Adress
Manpower

Jobbnummer
1259197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower: