Drifttekniker inr DBA till eHälsomyndigheten

eHälsomyndigheten / Supportteknikerjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eHälsomyndigheten i Kalmar, Karlskrona, Växjö, Stockholm eller i hela Sverige

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Vi söker nu ett antal Drifttekniker med inriktning DBA till enheten för produktion av informationstjänster inom avdelningen Digitalisering.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Optimera och använda procedurer (t.ex. stored procedures), databasfunktioner, databaspaket och scheman.
• Utreda, implementera och kvalitetssäkra lösningar på funktionella och icke funktionella krav från förvaltning och projekt avseende PL/SQL.

• Exekvera kvalitetssäkrade script i produktionsmiljön och deltagande i hela Change Management processen kopplat till databaser.

• Medverka och stötta releasefunktionen i releaseprocessen och utvecklingsteamen i projekt och förvaltning.
• Vara tredje linjen support vid incidenter och ärenden samt vid behov delta i myndighetens Major Incident Process.
• Delta i myndighetens beredskapsfunktion


Vi söker dig som har:

• Relevant akademisk examen inom data/IT eller likvärdig utbildning eller genom arbete förvärvad kunskap
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet som DBU/DBA.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av SQL, PL-SQL och databasprogrammering.
• God förmåga att uttrycka sig i svenska både i tal och skrift
• God samarbetsförmåga, god problemlösande analysförmåga och är självgående.


Meriterande är:

• Erfarenhet av databasutveckling i prestandakritiska och transaktionsintensiva miljöer.
• Erfarenhet av Oracle 11g/12c.
• Erfarenhet av Oracle i EXAdata-miljö.



Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Information om tjänsten
Anställningarna är tillsvidare. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Placeringsort Kalmar.

eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Frågor angående tjänsten besvaras av Mathias Erlandsson, chef för enheten produktion av informationstjänster, tel 010-458 63 01, Ulrika Lind, HR-specialist, tel 010-458 63 48, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.



Välkommen att skicka in din ansökan (via knappen Ansök nedan) med cv och personligt brev snarast, dock senast den 25 mars. Ange referensnummer 2018/00627 i din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande.


Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Stora delar av vår myndighet flyttar till Kalmar och vi söker därför fler engagerade, kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se



Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-02-26

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
eHälsomyndigheten

Adress
eHälsomyndigheten
Box 913
39129 Kalmar

Kontorsadress
Box 913

Jobbnummer
3985679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eHälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eHälsomyndigheten: