Driftingenjör / Fastighetsförvaltare med erfarenhet från entrepr
Shaya Solutions AB / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 2 år
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 25-50%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
I din roll som driftingenjör/fastighetsförvaltare kommer du att få en omväxlande vardag med många kontaktytor, både internt och externt.
Syftet med uppdraget är att du i din roll som driftingenjör/fastighetsförvaltare ger den service som förväntas av dig och du kommer vara resultatansvarig för att optimera installationerna ur både ett funktions-, energi- och affärsperspektiv.
Du kommer vara vår tekniska specialist och företrädare i både driftrelaterade och projektrelaterade frågor gällande installationsteknik med ansvar för den sammanhållna funktionen över de tekniska systemen.
Det innebär bland annat arbete med att ansvara för myndighetskrav, besiktningar, följa upp och kvalitetssäkra byggnadens drift och underhåll med fokus på installationssystemens prestanda. I uppgifterna ingår att arbeta med drift- och underhållsplanering, handlingsplaner för system- och energioptimering. Vidare ansvarar du för beställning, samordning och kontroll av det tekniska arbetet i fastigheten som utförs av underleverantörer eller sidoleverantörer och för att säkerställa effekten av levererade tjänster och entreprenader.
I tjänsten kommer du att representera dina förvaltningsobjekt vid samverkan och samarbeten med tekniska- och kommersiella förvaltare samt vid behov projektchefer för större angränsande / påverkade projekt.
Du ansvarar för att utveckla och följa upp processer och systemstöd för den tekniska förvaltningen, samt ser till att all teknisk och kommersiell dokumentation sker enligt krav på dokumentation.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Genomfört uppgifter med mycket hög kvalitet, minst 7 års arbete inom aktuell disciplin/roll.
• Utfört ett flertal liknande uppdrag kopplade till det efterfrågade objektet enligt avrop.
• Examen från högskoleutbildning inom fastighetsteknik, VVS, styr och övervakning, energiteknik eller motsvarande kunskaper samt har god erfarenhet av att arbeta med moderna och tekniskt avancerade kontorsfastigheter med tillhörande system.
• Arbetat både operativt och strategiskt med eget resultatansvar i minst 7 år inom teknisk drift och förvaltning av kontorshus.
• Minst 5 års dokumenterad erfarenhet från entreprenadprojekt av kontorsbyggnader, i roller inom installationsteknik inom VVS eller styr och övervakning.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Kunskaper i Siemens styrsystem
• Sakkunnig inom VVS, det vill säga du skall ha arbetet som konsult eller resultatansvarig inom VVS i minst 5år.
Önskemål om personliga egenskaper:
• Tydlig i din kommunikation och är ödmjuk inför uppgiften och kunden.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift,
• Van datoranvändare och trivs att arbeta i digitala miljöer.
• Engagerad, självständig, målfokuserad och lösningsorienterad men också strukturerat och kvalitetsmedveten.
• Lätt för att samarbeta med andra. Det är av stor vikt att du har förmåga att skapa och bibehålla goda relationer med såväl interna som externa intressenter.
• Du noggrann och kreativ då det kommer till att hitta nya tekniska lösningar.
• Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat samt har en förmåga att arbeta självständigt.
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Konsultuppdrag, 24 mån
Publiceringsdatum2022-01-18ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Kontakt Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se 08-35 35 53 Jobbnummer 6257272
Observera att sista ansökningsdag har passerat.