Driftchef till Stockholm
Coor Service Management AB / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
2025-05-14
Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Coor Service Management AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Är du en nyfiken och engagerad ledare med en stark servicekänsla och gott administrativt sinne som brinner för att utveckla team och verksamheten i nära samarbete med dina kollegor? Då är den här rollen som driftchef inom Coor något för dig!
Vilka är vi?
Du erbjuds möjlighet att arbeta och utvecklas i ett innovativt företag med hög ambitionsnivå och servicekänsla med kunden i fokus. Vi har en prestigelös och utvecklingsinriktad kultur där man som ledare har ett stort eget ansvar. Tillsammans med kunniga kollegor och chefer ställer vi upp och hjälper varandra att nå framgång.
Vad innebär rollen?
Genom ett kundfokuserat, affärsmässigt och kvalitetsmässigt sätt blir din uppgift att starta upp vår nya servicegrupp inom fastighet. Gruppen kommer initialt att bestå av elektriker & VVS-tekniker och utföra service inom Stockholmsområdet.
Din roll blir att utveckla, planera och leda verksamhetens arbete mot uppsatta mål. Rollen innebär således ett helhetsansvar för personal, leverans och ekonomi i en omväxlande vardag.
Exempel på ansvar och arbetsuppgifter:
- Personalansvar och utveckling av medarbetare.
- Leda, koordinera och utveckla den operativa serviceleveransen för att säkerställa en professionell och tillfredsställande leverans.
- Upprätta och utveckla en förtroendegivande och affärsmässig dialog med kund & kollegor samt löpande uppföljning inom ramen för leveransen.
- Förbättrings- och utvecklingsarbete, både internt och mot kund.
- Koordinering, styrning och samarbete med andra grupper inom Coor.
- Upprätta mål samt löpande följa upp dessa.
- Ekonomi- och bokslutsarbete.
Vad söker vi hos dig?
Du är en en trygg och affärsmässig ledare med god samarbetsförmåga och en kommunikativ ledarstil. Med din professionalism och lyhördhet skapar du välmående team och ser hur det bidrar till en lyckad och lönsam leverans. Med ett lösningsorienterat förhållningssätt och en fallenhet för att bygga starka relationer balanserar du smidigt olika intressenters krav. Du är operativ men samtidigt analytisk, strukturerad och trivs med administrativa uppgifter. Din förmåga att prioritera och anpassa dig gör dig framgångsrik i en dynamisk miljö, där du bygger ett kompetent och trivsamt team för bästa resultat.
Vi ser att du har:
Utbildning och/eller erfarenhet inom fastighetsdrift, el, VVS eller annan likvärdig och relevant utbildning som bedöms lämplig för rollen
Minst två års erfarenhet av ledarskap med personalansvar
- Säljerfarenhet med kundbearbetning är meriterande för oss
- Erfarenhet av ekonomi & bokslutsarbete
Förmåga att tala och skriva svenska obehindrat
B-körkort
God datorvana och erfarenhet av att arbeta i O365. Erfarenhet av Maximo är en fördel för att snabbt komma in i systemarbetet
Vi erbjuder trygga och säkra arbetsvillkor
- En varm och välkomnade arbetskultur
- Lön enligt kollektivavtal
- Introduktion till alla nyanställda för att ge dig en bra start i arbetet
- Friskvård för att gynna en balans i livet
- Förmåner som avtalspension, försäkringar och föräldralön.
- Möjlighet att utvecklas inom ett stort och växande företag
- Löpande kompetensutveckling med utbildningar och kurser
Publiceringsdatum2025-05-14Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidareanställning
- Sysselsättningsgrad: 100%
- Arbetstid: 07:00 - 16:00
- Startdatum: Enligt överenskommelse
- Provanställning: 6 månader
Rollen är placerad i säkerhetsklass 3 och säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer genomföras innan anställning.
Bakgrundskontroller utförs på all vår personal vid anställning och vi använder personlighetstester.
Övrig information
Vid frågor kontakta: Tomas Efrem 010 559 60 52
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons.
Välkommen med din ansökan!
All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen.
På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt.
Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden - smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om.
Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Coor Service Management AB (org.nr 556084-6783),
https://www.coor.se/ Arbetsplats Coor Sverige
Jobbnummer 9338787