Digital People söker en Customer Success Manager.
Nordic Retail Group / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordic Retail Group i Göteborg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Jönköping,
Helsingborg eller i
hela Sverige Digital People är en nystartad byrå med inriktning på digitala lösningar och digital identifikation. Med en stor passion för sälj och marknadsföring älskar vi att skapa resultat. Tillsammans med våra digitala ID-lösningar kan vi dessutom inte bara koppla ihop varumärken med personer, utan också personer med varumärken. Vi hjälper våra kunder med insikter som förbättrar försäljning, marknadsföring, effektivitet och tillgänglighet, och lägger alltid ner hjärta och själ i det vi gör. Redan i starten jobbar vi med välkända, globala varumärken men också med företag som genomgår en resa där vi får vara med i starten och bygga upp grunden tillsammans. Oavsett försöker vi alltid att utmana och tänka nytt.
Ort: Göteborg
Digital People är ett systerbolag till bland annat Nordic Retail Group och Detail Merchandising Online. Koncernen har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Davao och Filippinerna.
Om rollen:
Vi växer och söker nu en driven Customer Success Manager till vårt kontor i Göteborg. Vi behöver någon som älskar att utveckla kundrelationer och som trivs med att driva kundrelaterade projekt. Du kommer vara kundens närmaste kontakt och ditt mål är att se till att de når sina mål med våra lösningar.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara att:
• Driva kundens utveckling och se up-sale som en naturlig del av kundrelationen.
• Etablera och utveckla relationen med befintliga kunder genom strategiarbete, affärsanalyser och uppföljning.
• Introducera och utbilda kunder i hur man använder våra tjänster som består av digitala produkter, strategiska tjänster och renodlade byråerbjudanden.
• Leda supportarbete för både kunder och slutanvändare, vilket innefattar kontakt med utvecklingsteam hos vår partner angående tekniska frågor från användare.
• Ansvara för rapportering, analyser, uppföljning och budgetering.
• Driva kundrelaterade projekt som projektledning och produktionsledning.
Om dig:
Du har minst två års erfarenhet som exempelvis kundansvarig, projektledare eller Account Manager, och gärna en relevant utbildning. Du är lösningsorienterad, social och gillar att arbeta nära kunden. Du behärskar svenska samt engelska och trivs i en snabbrörlig, energisk miljö. Egenskaper som driv, energi och passion är viktigt. Ordning och reda är ditt förnamn, du är bra på att strukturera, styra upp och driva projekt. Plus är om du har erfarenhet från digital marknadsföring, kontraktsförhandling och har bra presentationskunskaper.
Låter det här som någonting för dig? Skicka in en ansökan med CV och personligt brev. Har du några frågor? Tveka inte att höra av dig till Martin Sohtell på
martin@digitalpeople.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-02-01ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrik Larsson
larsson@nordicretailgroup.comFöretagNordic Retail Group
AdressNordic Retail Group
Linnegatan 9-11
11447 Stockholm
KontorsadressLinnegatan 9-11, Stockholm
Jobbnummer 4589119
Observera att sista ansökningsdag har passerat.