Digital Marknadskommunikatör till Salming, Göteborg
Jerrie / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Stenungsund eller i
hela Sverige Salming Sports AB är ett sportföretag som äger och driver varumärket Salming. Bolaget utvecklar, designar och marknadsför produkter för innebandy, löpning, handboll och squash. Sverige är hemmaplan och huvudkontoret är beläget i Sisjön, Göteborg. Försäljning i Sverige sker genom sportfackhandel såsom Intersport, Stadium, Team Sportia, XXL samt specialister som till exempel Löplabbet, Klubbhuset och Assist. Export sker i dagsläget till ett 60-tal länder, i Tyskland, Kanada och USA i egna dotterbolag. Egen detaljhandel går via e-handel .
Salming Sports AB omsätter cirka 160 MSEK. Företaget ingår i affärsområdet Vätterledens Handel och Industri som är en del av det familjeägda industrikonglomeratet Vätterledens Invest AB.
Som Digital marknadskommunikatör arbetar du för ökad varumärkeskännedom och förbättrad genomförsäljning inom våra distributionsområden. Du handhar interna och externa kommunikationsflöden i marknadsprocessen och allt arbete utförs i linje med Salmings värdegrund. I tjänsten ansvarar du för kommunikationen i sociala medier och även produktionen av content för digitala kanaler. Tillsammans med en arbetsgrupp planerar du kommande event och marknadsaktiviteter. Du kommer att vara delaktig i säljmöten, konferenser och utbildningar så att du ständigt är uppdaterad på kampanjer och produkter. I uppdraget behöver du agera såväl strategiskt som operativt vilket innebär att det är viktigt med en helhetssyn och förmåga att prioritera.
ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVAR
• I samråd med försäljnings- och kommunikationsansvarig ansvara för upprättande av årlig marknadsplan
• Vara en del i framtagandet av en internationell kommunikationsstrategi
• Utveckla marknadsrelationer med nyckelkunder och distributörer i samförstånd med säljansvarig
• Samordna och utvärdera informationsflödet vid kampanjer och lanseringar
• Ansvara för social media-strategier
• Producera marknadsmaterial och skapa innehåll kring händelser och aktiviteter rörande Salming
• Säkerställa att content är SEO optimerat
• Öka dialogen och skapa riktlinjer med ambassadörer
• Samverka med övriga funktioner för uppdatering av webbsida och övriga digitala kanaler med innehåll och kampanjer
VEM DU ÄR
Vi söker dig med erfarenhet inom operativ och strategisk kommunikation. Du gillar att skapa content och är en god skribent. Vi tror också att du har ett stort idrottsintresse och kunskap om foto, film, sociala medier och digitala trender. Som person är du engagerad, strukturerad, drivande och kreativ.
Din utbildningsbakgrund är minst gymnasiekompetens gärna med kompletterande universitet eller högskoleutbildning inom marknadsföring och kommunikation. Du har god kunskap av Adobe-serien samt Officepaketet och behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Välkommen att ansöka med bifogat CV och personligt brev via
www.jerrie.se, absolut senast den 14 mars, men gärna omgående. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Erik Hjortsjö på 0762 - 23 70 36.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2019-02-25ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJerrie
AdressJerrie
Odinsgatan 9
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 9
Jobbnummer 4631608
Observera att sista ansökningsdag har passerat.