Digital analyst till ledande aktör inom bredband, tv och telefon
Bravura / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2015-09-30FöretagetFöretaget är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni med nästan 2 miljoner kunder. Totalt har företaget 1000 anställda, varav 450 på huvudkontoret i Stockholm.
Vi söker nu en digital analyst till onlineavdelningen som hanterar de digitala kanalerna och som idag är en av de största säljkanalerna. Du kommer att ha en nyckelroll i arbetet med att driva och utveckla en digital närvaro med hjälp av analysdata, kundinsikter och egna erfarenheter av konverteringsoptimering.
Dina arbetsuppgifterI rollen som digital analyst kommer du att vara ansvarig för att identifiera och ta fram en handlingsplan för vilka åtgärder som bör införas direkt parallellt med att du säkerställer planeringen av vilka hypotestester som ska göras, baserat på dina analyser. Du blir företagets konverteringsexpert och driver konverteringsagendan internt mot produktteam och marknadsledning både genom kontinuerlig återkoppling på effekten på genomförda förbättringar och vad som blir nästa fokusområde. Till din hjälp har du ett flertal duktiga analytiker inom CRM, BI och CBM och du kommer vara deras företrädare för de digitala satsningarna. Ditt närmaste team består av webbredaktörer, grafiska designers och UX designers och tillsammans med utvecklingsteamet hanterar ni de digitala kanalerna; e-commerce och self service. Du kommer att rapportera till Head of digital.
KvalifikationerUtbildning: Eftergymnasial utbildning.
Erfarenhet: Några års erfarenhet från en liknande roll där du arbetat med analys, kundinsikter och konverteringsoptimering.
Övriga krav: Du har kunskaper i analysverktyg som Google Analytics och det är en fördel om du är van användare av Enhanced Ecommerce och/eller Qlikview. Då delar av företagsledningen är engelskspråkig och du kommer att samarbeta med många personer så är det viktigt att du är en kommunikativ person både på svenska och engelska.
Vi söker dig som är analytiskt lagd, med ett intresse för att identifiera problem och samtidigt en vilja att bidra till en kreativ lösning. Då ditt arbete ligger till grund för den övergripande planen för de digitala kanalerna så bör du vara strategiskt inriktad och affärsmässig.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: analys, kundinsikt, konverteringsoptimering, Google Analytics, Qlikview, digital, digitala kanaler, online
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarolina Hoti 08-40024050
karolina.hoti@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2455595
Observera att sista ansökningsdag har passerat.