Demand and Procurement planner till Altia

Hero AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-05-11

Företaget
Altia Sweden AB är ett helägt dotterbolag till Altia Plc i Finland. Altia Plc producerar, distribuerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker i Norden och de baltiska länderna. Altia Plc:s egna varumärken, bl.a. Blossa, Grönstedts, Koskenkorva, O.P. Anderson, Explorer och Chill Out har en stark marknadsposition och ett arv som vårdas väl. Företaget representerar också andra internationella kvalitetsvarumärken från hela världen. Altias årliga nettoomsättning uppgår till ca 500 miljoner euro och de är ca 1200 anställda. Nu finns ett tillfälligt behov på varuförsörjningsavdelningen som sträcker sig fram till och med augusti 2015. Vill du utvecklas inom logistik och demandplanning har du här en chans att bygga på cv:t med en meriterande erfarenhet!

Om jobbet:
Som Procurement planner är du placerad på kontoret i Brunna/Kungsängen samt på Gärdet i Stockholm. Du kommer att tillhöra en procurement avdelning som totalt består av 6 kollegor fördelade på båda kontoren. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av inköpsrelaterade uppgifter. Avstämningar och analyser sker veckovis och du arbetar självständigt med att se till att deadlines hålls och att arbetet löper på som det ska. .

Möjligheter:
Detta är en unik chans att få inblick i inköpsflöden och planering på ett storbolag inom detaljhandeln! Du får fina meriter inför framtiden och lär dig mycket inom ditt område. Detta i en trevlig miljö med kompetenta kollegor!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen inom logistik eller liknande, gärna med inriktning eller fördjupning inom demandplanning. Du har minst 2-3 års erfarenhet från detaljhandeln och är intresserad av ett kortare uppdrag. Antingen har du längre erfarenhet av inköp och letar efter ett kortare konsultuppdrag eller så har du arbetat med dessa uppgifter parallellt med studierna och är nyexad. Du har god teoretisk grund och är självgående och initiativrik.

Vi ser att du är en snabblärd, noggrann och social person som tycker om att jobba med många kontaktytor. Du trivs i en hjälpsam företagskultur med höga ambitioner och är van att använda dig av olika system, gärna Relex och SAP. Erfarenhet av SAP ses som mycket meriterande.

Arbetstider, tillträde och omfattning:
Tjänsten är på heltid, kontorstider. Tillträde sker omgående och uppdraget beräknas pågå till och med september 2015 med eventuell förlängning. Du kommer vara anställd som konsult hos Hero och jobba på Altias kontor i Brunna samt på Gärdet.

Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på "ansök" nedan.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på telefon 08-684 252 32.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 5 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karolina Hedenström

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 11763 Stockholm

Jobbnummer
2289521

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: