Datasamordnare med erfarenhet av CAD, Stockholm

Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
2021-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Datasamordnare med erfarenhet av CAD, Stockholm" (publicerad 2022-12-05) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 15 månader
• Uppdragsstart: Enligt ök.
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Publiceringsdatum
2021-12-06

Dina arbetsuppgifter
Som Datasamordnare kommer du att arbeta som stöd till projektledningen med samordning och styrning av projektets handlingar. Därtill är datasamordnaren stöd till projektledningen gällande granskningssamordning.

Dina arbetsuppgifter
• Ge stöd till projektledning och projektmedlemmar gällande samordning och styrning av projektets handlingar, så väl internt som externt
• Samordna med övriga datasamordnare inom projektet
• Tillse att projektet följer styrande dokument och arbetssätt relaterade till tekniska handlingar
• Vidareutveckla det projektspecifika arbetssättet gällande tekniska handlingar och tillse att arbetssättet implementeras inom projektet. Det kan innebära att utbilda projektmedlemmar och projektörer samt granska levererad dokumentation
• Vara huvudadministratör för projektets arbetsyta på Webforum på vilken utbyte av projektdokumentation sker
• Sammanställa handlingsförteckning för projektdokumentation
• Samordna granskningar, såväl internt som externt, enligt projektets granskningsrutin. Det inkluderar exempelvis att kommunicera med granskare och sammanställa granskningssynpunkter
• Hitta lösningar som bidrar till effektivisering
• Delta i projektrelaterade möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift
• Representera kunden och projektet i kontakt med interna och externa parter
• Rapportera till projektledare

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Som lägst ingenjör på gymnasienivå eller motsvarande 5 års arbetslivserfarenhet.
• Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av arbete med CAD .
• Minst 9 års erfarenhet av datasamordningsuppdrag i stora projekt inom kollektivtrafik.
• Minst 9 års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat åt en offentlig myndighet eller i en politikerstyrd organisation och är van vid dess styrande dokument, såsom riktlinjer och säkerhetsföreskrifter.
• Minst 9 års arbetslivserfarenhet.
• Minst 5 års erfarenhet av uppdrag i programform eller delportföljsform i olika skeden av kollektivtrafikutbyggnad (därmed erfarenhet av arbetssätt relaterade till datasamordning, inklusive hantering av handlingar under ett projekts olika faser såsom vid projektöverlämning).
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete med ritningar.
• Minst 3 års erfarenhet av datasamordningsuppdrag som inkluderar att leda en grupp inom datasamordning, inklusive CAD-frågor.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• 3 års erfarenhet av diarieföring.
• 3 års erfarenhet av BIM inom delportfölj, program eller projekt .
• 3 års erfarenhet av att arbeta i Storegate.
• 3 års erfarenhet av att arbeta i Webforum.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV på svenska i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 15 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Kontakt
Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se
08-35 35 53

Jobbnummer
6151802

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: