Dansktalande kundservicemedarbetare till Schaeffler i Arlandasta

Hero AB / Kundservicejobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Sigtuna, Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Vallentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-11-19

Om företaget
Schaefflerkoncernen är en ledande globalt integrerad underleverantör till fordonstillverkare och övrig industri. Företaget representerar högsta kvalitet, enastående teknik och utpräglad innovationsförmåga.

Schaeffler ger ett avgörande bidrag till "mobility for tomorrow" med högprecisa komponenter och system i motor, växellåda och chassilösningar, samt rullnings- och glidlagerlösningar för mängder av industriella tillämpningar.

Om tjänsten
Schaeffler söker nu en dansktalande kundservicemedarbetare till sitt kundserviceteam. Du kommer att tillhöra ett team på 13 personer som är uppdelade på Sverige, Norge, Danmark och Finland där ditt primära ansvar kommer ligga på att supportera de danska kunderna men det kan även förekomma support till de övriga nordiska länderna.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

• Orderläggning
• Leveransbevakning och orderstatus
• Kontakt med bland annat säljorganisationen och supply chain
• Återkoppling och rapportering kring avvikelser eller andra förändringar till kund

Du har ett antal kunder som du är ansvarig för och säkerställer alltid god service. Kundserviceavdelningen arbetar som ett team och det är viktigt att vara prestigelös och alltid hjälpa till där det behövs.

Kvalifikationer
Rollen ställer höga krav på att du som medarbetare är nyfiken och intresserad av att förstå verksamheten, detta för att kunna ge god service till dina kunder. Har du en teknisk utbildning eller bakgrund är det meriterande. Flytande danska i tal och skrift är ett krav för att vara aktuell för denna roll.

Du som person motiveras av att ge högkvalitativ service till dina kunder, du är noggrann samt arbetar lugnt och strukturerat. Detta är en verksamhet där det kan ske snabba förändringar vilket även ställer höga krav på att vara flexibel och lyhörd så att du kan stötta upp där det behövs. Teamet arbetar bra tillsammans och fungerar som ett lag.

Vi tror att du tidigare har arbetat i en liknande kundserviceroll mot företagskunder. Du har gärna arbetat med orderläggning och administration tidigare samt har erfarenhet av SAP och känner till sales modulen. Du är snabblärd och tycker det är kul att arbeta med system i vardagen. Du talar och skriver obehindrat i såväl engelska som svenska. Talar du ytterligare ett nordiskt språk eller tyska är detta ett stort plus.

Tillträde, omfattning och anställning:

Detta är en direktrekrytering till Schaeffler Sverige AB och man kommer bli anställd direkt hos dem. Det finns möjlighet till parkeringsplats i anslutning till kontoret och annars går det även att åka kommunalt. Schaeffler erbjuder en internationell arbetsplats med en trevlig och familjär känsla, en bred och varierande roll med mycket ansvar. Rollen är på heltid med start så snart som möjligt.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta mig på alisha.baig@hero.se.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Jobbnummer
4963137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: