Customer Support till Camfil
Onepartnergroup Väst AB / Kundservicejobb / Göteborg
2025-03-20
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Onepartnergroup Väst AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en serviceinriktad och strukturerad person med erfarenhet av administration och kundkontakt? Vill du bli en del av en ledande aktör på marknaden med hållbara lösningar och en stark framtidstro? Vi söker nu en engagerad Customer Support för att stärka vårt team i Göteborg!
Om Camfil
Camfil grundades 1963 i Trosa och har idag 5700 anställda och egna säljbolag i mer än 35 länder. Camfil Svenska AB har ca 375 anställda och en omsättning på 1 miljard kronor. Som ledande tillverkare av de bästa renluftslösningarna erbjuder Camfil kommersiella och industriella system för luftfiltrering och stoftavskiljning. Camfils system förbättrar produktiviteten för personal och utrustning, minimerar energianvändningen och gynnar människors hälsa och miljön.
Camfil hjälper kunder i en mängd olika branscher och på platser runt om i världen. Camfils filter skyddar människor, processer och miljön.
Om rollen
I rollen som Customer Support får du en central roll där du ansvara för att stötta både kunder, säljare och andra delar av organisationen. Du kommer att arbeta i en serviceinriktad roll som innefattar kundbemötande och administration. Du arbetar i anslutning till både kontor och hämtlagret, där du dagligen möter kunder och hanterar deras ärenden. Tillsammans med ditt team säkerställer du ett professionellt bemötande, agerar rådgivande och skapar värde utifrån kundens behov. Genom samarbete med både externa och interna kontakter bidrar du till att säkerställa en god kundupplevelse. Oavsett vad som kan dyka upp så har du en lösningsorienterad inställning och en vilja att hjälpa till!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Besvara kundförfrågningar via telefon och mejl
Orderläggning och hantering av leveranser
Hantera administrativa uppgifter i affärssystem och kundportaler
Stötta säljarna i det dagliga arbetet
Delta i utvecklingen av arbetsprocesser och system
Vem är du?
Då rollen är kundorienterad ser vi gärna att du har en god servicekänsla och insikt i vad det innebär att arbeta med kunden i centrum. Vidare är du en framåt och positiv person med ett administrativt öga som har lätt för att lära och sätta dig in i nya system. Du är noggrann, flexibel samt besitter bra struktureringsförmåga vilket möjliggör en god överblick av ditt arbete och att du snabbt kan prioritera, prioritera om och växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har lätt för att sätta dig in i olika ärende, anpassa dig efter situationen och lösa problem. För dig är det en självklarhet att vara en lagspelare och tillsammans lösa de dagliga utmaningar som uppstår.
Vi ser gärna att du har:
Erfarenhet av administration och kundservice
Vana av att arbeta i affärssystem och hantera orderflöden
God datorvana och erfarenhet av CRM-system och Microsoft Office
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du tidigare har arbetat i branschen samt har en vana av affärssystemet Microsoft Dynamics.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en roll i en internationell organisation med god position på marknaden. Här blir du en del av ett sammansvetsat team där vi tillsammans strävar efter att ge våra kunder bästa möjliga service. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och goda möjligheter att vara med och påverka. Vi står inför en spännande digitaliseringsresa och ser fram emot att ha dig med på vägen!
Publiceringsdatum2025-03-20Övrig informationPlacering: Mölndal, Göteborg
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Arbetstid: Mån-Fre 7:30-16:00
Tillträde: Omgående, med hänsyn i viss uppsägningstid
Vad händer när du har sökt tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Rebecka Svensson på
rebecka.svensson@onepartnergroup.se I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare OnePartnerGroup Väst AB (org.nr 559041-3083)
Arbetsplats Camfil Svenska Aktiebolag
Kontakt Rebecka Svensson
rebecka.svensson@onepartnergroup.se Jobbnummer 9235022