Customer Support Specialist till spännande bolag i Mölndal!
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Trivs du i roller där du får arbeta med customer support och har du en mycket god kommunikativ förmåga? Tycker du om att arbeta i en global miljö och ha varierande arbetsdagar? Då skall du se hit!
Publiceringsdatum2017-01-09Om tjänstenSom Customer Support Specialist kommer du att ansvara för teknisk produktsupport med fokus på PC mjukvara. Du kommer att vara del av ett team om 18 experter som supportrar interna och externa kunder (globalt) i olika frågeställningar och koordinerar rätt resurser. Detta kan bland annat innefatta tekniska-, order-, eller betalningsrelaterade frågor. Teamet bidrar med teknisk information angående en avancerad robotprodukt eller applikationer ut i organisationen och informerar om lämpligaste användarsättet. Du kommer att arbeta tillsammans med verksamhetens interna globala servicefunktion mot internationella kunder, vilket kommer att ge dig en stor möjlighet att växa och utvecklas inom din profession. Då ditt ansvarsområde kommer att innefatta flertalet olika frågor, problem och kunder, både i Sverige och internationellt, så kommer din arbetsdag att variera från dag till dag. Vidare kommer tjänsten även att innebära resor ut till dina kunder så att du kan hjälpa dem att lösa deras olika problemställningar.
Du kommer även att få träning och utbildning så att du kan avancera till expert.
Om dig
Du har en akademisk bakgrund där du har studerat Computer Engineering, eller likvärdigt och du har mycket goda kunskaper inom PC mjukvara. Har du även ett par års arbetsolivserfarenhet inom något av följande områden; robotics, RobotStudio, Rapid, .NET eller Process Simulate, så är detta högt fördelaktigt för att kunna axla rollen. Vidare har du även en serviceorienterad bakgrund där du har arbetat med customer support eller likvärdiga uppgifter tidigare. Du är också kvalitetsmedveten, analytisk och lösningsfokuserad i ditt arbetssätt.
Viktigt för tjänsten är:
• Akademisk utbildningen med inriktning mot Computer Engineering eller likvärdigt
• Goda kunskaper i engelska språket
• Erfarenhet av Customer Support
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som Customer Support Specialist är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult kommer du få en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget startar i februari och kommer pågå fram till årsskiftet, för rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Matthiasson på 031-725 45 44.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Matthiasson
Ida.Matthiasson@adecco.se 0317254544
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3251773
Observera att sista ansökningsdag har passerat.