Customer Service Manager, Santa Maria
PS Partner / Ekonomichefsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PS Partner i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige I början av 1900-talet var Nordfalks en liten kryddhandel i Göteborg. I dag är vi, Santa Maria, norra Europas största smaksättningsföretag med drygt 900 anställda. Santa Maria är en del av den finska livsmedelskoncernen Paulig, som har en stark inriktning på kaffe, etnisk mat och smaksättning.
En fantastisk utveckling som bottnar i att vi hållit fast vid att vara bäst på kryddor och spännande smaksättning från hela världen. Vi reser ständigt runt och samlar idéer, inspiration och odlar vår kryddkunskap. Produktutveckling och hög kvalitet är även fortsatt våra ledord.
Under de senaste åren har vi vuxit och utvidgat vår verksamhet. Våra produkter säljs i mer än 25 länder och vi har produktionsanläggningar i Sverige, Estland, och Storbritannien.
Så välkommen att fortsätta upptäcka världen med oss. En spännande värld av smakupplevelser från jordens alla hörn. Och som alltid; snabbt och enkelt hemma i ditt kök.
Nu söker Santa Maria en positiv och engagerad Customer Service Manager som skall utveckla sin personal och skapa en service i världsklass.
Publiceringsdatum2018-04-10Dina arbetsuppgifterSom Customer Service Manager ansvarar du för kundservicen för Santa Maria och utgår från vårt huvudkontor i Mölndal. Du leder ett engagerat och internationellt team som är fördelade på några orter i Europa. Rollen innebär att du utvecklar processer och arbetssätt samt fortsätter den resa man är inne på med ett stort fokus på kundservice och effektivitet. Gruppen har en viktig roll i att sätta sig in i kundbehoven samt ha en nära dialog med lagerorganisationen och andra delar av Santa Maria för att skapa en effektiv leverans i enlighet med kundernas behov och förväntan.
Tjänsten rapporterar till Head of Logistics.
Tjänsten innebär följande:
• Övergripande ansvar för ledning, samordning samt uppföljning av kundsupport teamet
• Uppföljning och analyser av KPI'er i enlighet med gemensamt uppsatta mål
• Daglig styrning och uppföljning av teamet
• Ansvara för att utveckla processer och arbetssätt
• Nära samarbete med lager, inköp, produktion och andra avdelningar internt inom organisationen
• Internationellt samarbete med enheter inom koncernen ex i Estland och Belgien
• coacha och leda medarbetarna med ett stort fokus på kundnytta och kompetensutveckling
• Aktivt driva implementeringar av processförbättringar/arbetssätt och kundanpassningar.
Kvalifikationer och erfarenheter
Du har en erfarenhet från en liknande roll inom kundservice och då gärna från en processdriven organisation. Du har drivit eller varit delaktig i utvecklings- och förbättringsarbete. rollen kräver att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du har goda IT-kunskaper och erfarenhet av ERP/affärssystem.
Som ledare är du engagerad, lyhörd och inkluderande, men har också en förmåga att delegera och få dina medarbetare att utvecklas. Du är trygg i dig själv och i ditt ledarskap vilket skapar en stabil arbetsmiljö i en organisation där det händer mycket och verkar i förändring. Med ditt positiva sinne och processtyrda arbetssätt ser du möjligheter där andra ser hinder och vill gärna driva och utveckla processer till att hela tiden bli bättre. Vidare har du lätt för att kommunicerar och vinna förtroende hos din omgivning samtidigt som du har ett tydligt målfokus och motiveras av att se gruppen utvecklas och når uppsatta mål.
Ansökan och kontakt
Tjänsten är placerad på Santa Maria i Mölndal och rekryteringen genomförs i samarbete med PS Partner. Sök tjänsten via
www.pspartner.se och registrera din CV med ett personligt brev. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Mats Törn på
mats.torn@pspartner.se.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPS Partner
AdressPS Partner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG
KontorsadressFörsta Långgatan 18
Jobbnummer 4072525
Observera att sista ansökningsdag har passerat.