Customer Service Manager
LeasePlan Sverige AB / Backofficejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos LeasePlan Sverige AB i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige LeasePlan är världsledande inom operationell billeasing och en av de internationellt ledande aktörerna inom fleet management. För närvarande har vi kontor i 32 länder fördelade på fyra kontinenter och vi är 7 000 anställda som tillsammans förvaltar 1,5 miljoner fordon. LeasePlan Sverige är ett helägt dotterbolag till LeasePlan Corporation N.V. som har sitt säte i Nederländerna.
Verksamheten i Sverige startade 1995 och idag är LeasePlan Sverige marknadsledande inom operationell leasing och fleet management med en total vagnpark om cirka 29 000 fordon. LeasePlan Sverige erbjuder kompletta kostnadseffektiva lösningar för förvaltning, drift, finansiering, övervakning och kontroll av bolagets bilar för privat såsom offentlig sektor. Dessutom erbjuds praktiska tjänster såsom underhåll/reparationer, försäkring, hyrbilar, bränslekort samt omfattande råd om vagnparken.
Som Customer Service Manager på LeasePlan arbetar du i en global miljö i ett spännande bolag med stort fokus på innovation, affärsutveckling och tillväxt.
Publiceringsdatum2020-01-14Dina arbetsuppgifterSom Customer Service Manager är du ansvarig för kundupplevelsen i vår Kundservice.
Du driver och leder arbetet med att skapa kundmöten i världsklass. Du leder ett team om 15 direktrapporterande medarbetare och du rapporterar till Service & Quality Director.
Det är ett stort fokus på att bygga en Kundservice som är modern, har effektiva processer och ett långsiktigt men dynamiskt focus.
KvalifikationerDu har med dig relevant erfarenhet av arbete i en kundservice. Du har erfarenhet av att utveckla och driva både medarbetar- och kundnöjdhet. Du är en "people person" och har en förmåga att entusiasmera och delegera. Vidare har du god planerings- och problemlösningsförmåga samt förstår vikten av effektiva arbetssätt. Du kommer gärna upp med nya idéer och förslag på förändringar och ser positivt på utveckling.
Du kommer med fördel till LeasePlan med en akademisk utbildning och har minst 2 års erfarenhet av ledarskap. Akademiska meriter är dock inte allt för oss på LeasePlan. Vi lägger stor vikt vid personlighet och faktorer som driv, integritet, engagemang, affärsmässighet och samarbetsförmåga.
Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift både på svenska och på engelska.
Dina personliga egenskaper» Du älskar att vara operativ och sätter tonen för den dagliga verksamheten
» Du har med dig en relevant verktygslåda och är van att sätta upp och driva effektiva processer
» Du har en pedagogisk ådra och tycker om den utbildande och coachande delen av uppdraget
» Du arbetar tvärfunktionellt för att stärka affären baserat på kommunikation, tillväxt och retention
» Du är en självgående person som kan och vågar ta ansvar men ser också vikten av att ha och vara ett bra bollplank
Kontaktinformation
Joakim Ludvigsson, Service & Quality Director, 70 149 89 81,
joakim.ludvigsson@leaseplan.comArbetsplats
Råsundavägen 4
169 67 Solna
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLeaseplan Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4180142563".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Leaseplan Sverige AB (org.nr 556506-1776),
https://www.leaseplan.se/page Arbetsplats LeasePlan Sverige AB
Jobbnummer 5039257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.