Customer Service Centre North

Customer Service Center North / Säljarjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Customer Service Center North i Borlänge

Customer Service Centre North ansvarar för orderhantering (registrering av order, leveransplanering, avrop och fakturering), kundservice för våra kunder i Skandinavien, Finland, Baltikum och samtliga agent- och översjömarknader för affärsområdet Stora Enso Publication Paper.

Publiceringsdatum
2011-06-30

Beskrivning
Tjänsten som Customer Service Coordinator tillhör affärsområdet Publication Paper Marketing & Sales och är ett intressant jobb i en internationell miljö.
Arbetsuppgifterna är
Daglig kontakt med våra översjösäljbolag, affärsmässig dialog med målet att öka vår försäljning, ge råd om val av papper samt tillhandahålla pappersprover
Orderhantering, leveransplanering, bokning av skeppningar, uppföljning av lagernivåer
Fakturera, ställa ut rabatter och krediter
Arbeta löpande med försäljningsplaner, uppföljning av betalningar och kreditlimiter
Underhålla kunddata i vårt affärssystem
Daglig kommunikation med våra översjösäljbolag, säljare, pappersbruk, tull, handelskammare samt vår forwarder (bolaget som bokar samtliga skeppningar mot rederierna)

Kvalifikationer
Högskoleutbildning, gärna inom ekonomi eller grafisk teknik
Erfarenhet från försäljning och kundservice alternativt logistik
God kommunikationsförmåga och social kompetens
God administrativ förmåga
Datavana är ett måste, Fenix, SAP är ett plus
Förmåga att kunna lösa problem
Förmåga att hantera många olika moment samtidigt och även under tidspress
Språkkrav; flytande svenska och engelska, finska meriterande. Det dagliga arbetet sker uteslutande på engelska som också är koncernspråket

Tillträde
6 september 2011.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-07-24
Ansökan kan skickas till e-postadress: sofia.sjoqvist@storaenso.com

Kontakt
Helena Jansson, HR-specialist, 01046-745 52 (Telefon), helena.jansson@storaenso.com
Elisabeth Granström, Director CSC North, 01046-74530 (Telefon), elisabeth.granstrom@storaenso.com

Företag
Customer Service Center North

Adress
Customer Service Center North
Stora Enso Kvarnsveden
78183 Borlänge

Jobbnummer
975246

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Customer Service Center North

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Customer Service Center North: