Customer Onboarding Specialist till Moment Sverige
Salesonomics AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salesonomics AB i Stockholm,
Sollentuna,
Västerås,
Köping,
Arboga eller i
hela Sverige Låter det spännande att vara först på plats när en norsk marknadsledare ska etablera sig i Sverige? Vill du vara med på en tillväxtresa, från början? Har du svarat ja på båda frågorna? Kul! Välkommen in med in ansökan.
Om Moment
Välkommen till ett härligt och ivrigt gäng som tagit sig till positionen som marknadsledare på norska marknaden och som nu ska ge sig in på den svenska.
På Moment ges du möjlighet att forma din roll, i ett företag med många möjligheter framöver. Kulturen är lätt och informell, vilket är något vi värdesätter att behålla i takt med att vi bygger ett spännande och internationellt team med engagerade, skickliga och erfarna kollegor! Med 50% årlig tillväxt under de senaste 5 åren, kommer nu Moment att investera internationellt och där vi nu bygger teamet som ska driva den svenska marknaden.
Produkten är ett verktyg för projektledning, tidshantering, kvalitetssäkring, uppgiftshantering, resursplanering, fakturering och mycket mer. Naturligtvis molnbaserat och med en högklassig service, när du frågor de 10 000 personerna som idag är användare. Segmentet spänner brett och kunder återfinns inom konsultföretag, ingenjörsbyråer, reklam/media, redovisningsbyråer och i arkitektbranschen där det sistnämnda kommer vara ditt initiala fokus.
Vad innebär rollen?
I rollen ansvarar du för att onboarda och säkerställa kundupplevelsen för Moments svenska kunder. Du kommer att komma in i processen när avtalet med en ny kund är signerat och då leda projektet att onboarda kunden. Du kommer initialt vara själv i rollen för den svenska marknaden, vilket innebär en stor bredd och variation i rollen och för att du inte ska känna dig ensam kommer du ha daglig kontakt och stöd från dina norska kollegor.
Du arbetar nära dina kollegor inom säljorganisationen utifrån att vara den tekniska experten och du arbetar nära kunderna, både utifrån att säkerställa onboarding, att integrationerna går som planerat och säkerställer att kunden får en förstklassig service när de kliver ombord på Moment.
Du kommer vara den som arbetar närmst de nya kunderna och av den anledningen spela en viktig roll i samarbetet med marknad, produkt och självklart sälj.
Dina ansvarsområden är således breda men kan enklast sammanfattas i att:
• Agera säljstöd i införsäljning
• Onboarda kunder
• Säkerställa integrationer
• Delvis support mot befintliga kunder
Vem vi tror att du är
Vi tror du har erfarenhet av liknande roll från en SaaS-lösning, du har ett tekniskt djup och du älskar att hjälpa kunder. Verktyget täcker in många områden där vi gärna ser att du har stor förståelse för ekonomiflödet och i synnerhet ett faktureringsflöde.
Du känner igen i följande:
• Är idag Customer Success, Support, Applikationskonsult eller liknande
• Har ett brinnande intresse för det tekniska
• Meriterande om du arbetet med en ekonomirelaterad lösning sedan tidigare
• Talar och skriver svenska och engelska. Det är ett plus om du kan andra nordiska språk (norska, danska, finska)
Du kommer utgå från trevliga lokaler på Nybrogatan 17, Stockholm. Här värdesätter vi det fysiska mötet och vill göra det så mycket vi kan, självklart med hänsyn till rådande restriktioner.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
Publiceringsdatum2022-01-13ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSalesonomics AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Salesonomics AB (org.nr 556757-0188),
http://www.salesonomics.com Arbetsplats Salesonomics
Kontakt Niklas Östlund
niklas@salesonomics.com 076 021 17 41 Jobbnummer 6244522
Observera att sista ansökningsdag har passerat.