CRM Analyst & Planner, Stockholm

Trygg-Hansa / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trygg-Hansa i Stockholm, Örebro, Jönköping, Växjö, Sundsvall eller i hela Sverige

Som CRM Analyst & Planner ansvarar du för att förse ditt team med kundinsikter, statistik, analyser och målgruppsdefinitioner vid utvecklingen av nya kundkommunikationsdialoger i Trygg-Hansas system för marketing automation, Customer Interaction Manager (CIM) från Teradata.

Du kommer att ingå i ett av de agila teamen inom avdelningen CRM på Trygg-Hansa. Varje team består av de resurser och kompetenser som behövs för att kunna skapa kommunikationsdialoger från "ax till limpa" och som arbetar enligt agil metodik med scrum.

Tjänsten är baserad i Stockholm.

Ansvarsområde/Arbetsuppgifter Som CRM Analyst & Planner har du översikt över vilka kommunikationsdialoger som aktivt rullar mot kund och vilka erbjudande dessa dialoger innehåller. Du ger input på vilka erbjudande som kan kombineras med olika målgrupper för kommande dialoginitiativ. En stor del av rollen som CRM Analyst & Planner innebär att ansvara för uppföljning av hur dialogerna presterar avseende satta mål. Du utför analyser av försäljningsstatistik, antal skickade kommunikationer, öppningsfrekvens, klickstatistik etc. för respektive dialog och målgrupp, allt för att hitta optimeringsmöjligheter som ger bättre ROI för dialogen.

I ditt ansvar ingår att:

• Förse ditt team med kundinsikter, analyser och statistik som ligger till grund för dialogutformning

• Definiera målgrupper och de beskrivande variablerna för dessa

• Koppla ihop målgrupper med rätt erbjudande för respektive dialog

• Ha översikt över vilka målgrupper/erbjudande som kommuniceras via aktiva dialoger

• Följa upp och analysera dialogerna på vecko-, månads- och årsbasis

• Ge förslag på optimering av målgrupp resp. erbjudande baserat på datainsikter

• Assistera i kravställningen av nytt data för nya dialoger

Publiceringsdatum
2017-09-14

Profil
För att lyckas i rollen måste du vara förändrings- och resultatorienterad, ha en hög förståelse för hur vi kan möta våra kunder i olika kanaler och du stimuleras av att förbättra kundupplevelsen genom löpande optimering.

Vi tror att du arbetat minst 5-10 år inom marknadsföring med strategi och analys kopplat till CRM-relaterade aktiviteter och kampanjer. Du är högskoleutbildad inom antingen marknadsföring, statistik eller ekonomi. Troligtvis har du arbetat som analytiker inom business intelligence med nära koppling till marknad, eller haft rollen som datadriven strateg / planner på byråsidan.

Du är van vid att analysera, gruppera och blanda stora mängder data för att skapa målgrupper, segmentsdefinitioner och etablera insikter över kundernas beteende och drivkrafter. Du har förmågan att tänka både strategiskt och taktiskt då rollen handlar om att vara både på detaljnivå och samtidigt ha helikopterperspektiv över vilka erbjudande vi bör kommunicera mot kund på låg sikt.

Du har erfarenhet av att arbeta med kravställning och testning av data, samt användning av datakuber och system för dataanalys- och rapportering (t.ex Power BI, SAS och SQL).

Vi tror att du har kunskap och erfarenhet från flera av dessa områden som behövs för rollen som CRM Analyst & Planner:

• Kundinsikt: Du har ett stort intresse i kundernas beteende och vad som driver dem till köp. Dessa insikter använder du för att forma målgrupper, segment och i slutändan automatiserad kommunikation.
• Uppföljning och rapportering: Du är van vid att samla in och aggregera transaktionsbaserad data, information och insikter för att presentera hur aktiviteter, kampanjer eller dialoger taktar mot sina mål.
• Multi-channel-marketing-strategy: Du har förståelse för hur kombinationen av kommunikation i flera kanaler med relevant målgrupp kan öka försäljningen.
• Kunddatahantering: Du har erfarenhet av att arbeta med kunddatabaser och göra utsökningar i dessa via olika system med t.ex. SQL-frågor. Du förstår hur datamodeller och dataflöde fungerar för CRM-system. Du är van vid att kravställa mot IT gällande data.

Du ska vara en ambassadör för Trygg-Hansa enheten CRM och du representerar alltid Trygg-Hansa och enheten på bästa sätt, både internt och externt. Vidare är du en aktiv och drivande person som själv tar ett stort ansvar för att lösa dina arbetsuppgifter så bra som möjligt, samtidigt som du i varje läge är beredd att verka för att gruppens gemensamma mål ska uppfyllas.

Så ansöker du
Du ansöker genom att skicka in ditt CV och personligt brev senast 2017-09-28.

Vänligen kontakta rekryterande chef Johan Gunnarsson, 070-168 32 65 om du har några frågor om tjänsten.

Facklig kontakt
Elisabeth Sandblom, FTF, 070-168 36 68 eller Christer Bjellert, FTF, 070-168 28 06

Lena Darin, SACO, 070-168 28 44

Trygg-Hansa har runt 1450 medarbetare på 15 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa (http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecka Ruthberg rebecka.ruthberg@trygghansa.se 0701682995

Företag
Trygg-Hansa

Adress
Trygg-Hansa
Fleminggatan 18
11226 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 18, Stockholm

Jobbnummer
3697333

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trygg-Hansa

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trygg-Hansa: