COO sökes till Natek Power System i Älmhult!

Maxkompetens AB / Chefsjobb / Älmhult
2019-04-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "COO sökes till Natek Power System i Älmhult!" (publicerad 2019-05-17) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens AB i Älmhult, Alvesta, Tingsryd, Växjö, Värnamo eller i hela Sverige

COO till NATEK Power Systems AB i Älmhult

NATEK Power Systems har konstruerat och byggt batteriladdare till den civila och militära marknaden i över 25 år. Vi började skapa vår första batteriladdare för försvarsmakten och vår verksamhet har sedan dess utvidgats till kunder över hela världen. Vår specialitet är skräddarsydda lösningar anpassade för våra kunders specifika krav.

Vårt mål är enkelt: att göra de bästa laddarna i världen och att göra våra kunder till de lyckligaste i världen. Med en häftig tillväxtresa i ryggen ser vi mycket positivt på framtiden och har som ambition att vara föregångare inom branschen. Vill du ta Natek in i framtiden?

Dina arbetsuppgifter

Som Cheif Operating Officer kliver du in i en bred roll i ett välmående bolag med spännande möjligheter framåt. För oss är det fundamentalt att ta ansvar för både människa och miljö - vill du ta produktion till nästa nivå och leda oss i rätt riktning? Här kommer du få utveckla verksamheten, såväl kortsiktigt som långsiktigt. Du kommer vara en nyckelspelare i strategier relaterade till hur vi ska, och vill, jobba med material och miljö för att nå företagets övergripande mål.

Som ledare har du förmågan att skapa vi-känsla och samspel mellan de anställda. Din tidigare erfarenhet har troligtvis gett dig en förståelse för hela produktionskedjan i en tillverkande industri och vi ser att du har en ekonomisk utbildning och vana av att arbeta i ett företag med ISO-krav. Du har ett entreprenöriellt mindset och bidrar gärna med idéer och fräscha insikter om effektivisering av nuvarande, så väl som nya, policys och procedurer.

Vi söker dig som...

• brinner för att bygga och leda team. Du har förmågan att motivera andra och din ledarstil är närvarande. Du har en tydlig målbild att driva den dagliga verksamheten framåt på ett effektivt och kvalitativt sätt som alla anställda mår bra av och som för bolaget i en tydlig riktning. Att hugga tag där det behövs är självklart för dig och du vet värdet i att vara nära hela verksamheten. Vidare dras du till situationer där du får utveckla och bygga upp från grunden, du älskar helt enkelt förändring och förbättring.

Våra önskemål till dig:

* Du har tidigare arbetat i ledande befattning och har en ekonomisk utbildning i grunden
* Erfarenhet av ekonomi och HR, gärna inom en tillverkande industri
* Vana av arbete med ISO-krav och certifieringar
* Meriterande med internationell erfarenhet, arbetet kräver svenska och engelska i såväl tal som skrift
* Goda kunskaper i Office-paketet (främst Excel) och erfarenhet av arbete i Monitor är också meriterande

Vad Natek Power Systems erbjuder dig
Välkommen till ett bolag på en tillväxtresa, det är i vår natur att fortsätta hitta innovativa lösningar tillsammans med våra kunder. Vi anser att vi bara gör vårt bästa om våra kunder fortsätter att tro på och uppskatta oss. Därför jobbar vi extra hårt för att behålla det förtroende vi har fått från många års erfarenhet. Tillsammans har vi skapat en dynamisk arbetsplats där vi är med och förändrar branschen och leder den framåt.

Vill du staka ut vägen mot nya framgångar med oss? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra av dig!

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, måndag-fredag, dagtid
Placeringsort: Älmhult
Lön: Individuell lönesättning

Natek Power Systems AB har för denna tjänst valt att samarbeta med Maxkompetens AB. Ansvarig rekryterare är Lisa Andersson, Maxkompetens. Har du frågor om tjänsten ring 0766-61 87 940.

Publiceringsdatum
2019-04-16

Om företaget
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Koncernbolaget MoxieTech Group AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MOXI och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-14
Ange följande referens när du ansöker: qCgTz7LrSDmTUDR1SkT29A==
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Andersson lisa.andersson@maxkompetens.se 0766187940

Företag
Maxkompetens AB

Adress
Maxkompetens AB
35236
35236 0765

Kontorsadress
Taptogränd 6, Växjö

Jobbnummer
4735706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens AB: