Controller till fastighetsbolag
Newr AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Newr AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Vi söker en controller till ett fastighetsbolag med kontor mitt i Stockholm för ett konsultuppdrag på 6-9 månader. Uppdraget kan starta från februari och som senast en bit in i mars och för rätt person finns det efter konsultuppdraget möjlighet till anställning hos vårt kundföretag. För detta uppdrag söker vi dig som vill arbeta som anställd konsult hos oss på Newr eller vill ta uppdrag som underkonsult.
Du kommer i din roll ha ett stort fokus på projekt och cost control och arbeta med uppföljning, utfallsanalys och kommunikation med affären och andra motparter internt och externt. Vidare kommer du supportera i budget- och forecastprocessen för både existerande och framtida projekt. Rollen kommer även handla om ett performance management-fokus där delar av du kommer arbeta nära operations och driften av verksamheten.
Du tillhör en ekonomifunktion på 20 personer och ett controller-team på fyra personer där du rapporterar till controllerchef.
Ansvarsområden:
• Samordna enhetens ekonomiska uppföljning, budget, prognos-, och verksamhetsuppföljningsprocess
• Ansvara för kostnadsuppföljningen i ett antal projekt avseende underhåll och ombyggnationer
• Data-hantera processen med att lägga in nya projekt i ERP-systemet samt säkerställa att rullande projekt uppdateras enligt företagets policies
• Bistå gruppchef och ledning med rapportering månadsvis samt analys
• Analys av kostnader samt föreslå förbättringar och diskutera utfall mot budget med ansvariga motparter internt såsom operations teamet
• Bidra med ett compliance tänk avseende vilka kostnader som skall hänföras till CAPEX eller till andra kostnadsställen
• Kontinuerligt förbättrings- och utvecklingsarbete för en ökad effektivitet och tydlighet
• Utveckling med att arbeta med gemensamma finansiella processer och gemensamma verktyg
• Addera insikter i vilka implikationer kostandsallokeringen får på redovisningen i olika projekt
Lämplig erfarenhet:
Vi söker dig som har cirka 2-4 års erfarenhet av en liknande controller-roll och en akademisk bakgrund inom ekonomi. Alternativt har du arbetat i en analys-orienterad redovisningsroll och vill nu mer mot controlling. Du har goda Excel-kunskaper och trivs med att jobba i en internationell miljö. Om du har erfarenhet från fastighetsbranschen och ett större ERP-system anses det vara meriterande.
Publiceringsdatum2022-01-20Dina personliga egenskaperFör att passa i rollen är du analytisk, kommunikativ och har förmåga att prioritera och strukturera. Du trivs med flera kontaktytor och har lätt att samarbeta både i ett mindre team och med andra berörda personer inom företaget. Vidare är du stresstålig och trivs i ett högt tempo med tydliga deadlines.
Låter detta som en tjänst för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi presenterar kandidater löpande. Eventuella frågor kring uppdraget besvaras av Douglas Carbell,
douglas.carbell@newr.seOm Newr
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Start i februari-mars 6-9 månader
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNewr AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Newr AB (org.nr 559230-2615),
https://newr.se/ Arbetsplats Newr
Kontakt Douglas Carbell
douglas.carbell@newr.se +46729809952 Jobbnummer 6264605
Observera att sista ansökningsdag har passerat.