Controller
Oriola AB / Företagsekonomjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Härryda,
Lerum,
Partille,
Bollebygd,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oriola AB i Härryda,
Göteborg,
Enköping,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige under våra tidigare namn KD Pharma och Kronans Droghandel. Vårt uppdrag är att vara "The Channel for Health", kanalen för läkemedel och apoteksvaror. Oriola är en del av finska Oriola-KD Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I Sverige finns vi i Mölnlycke och i Enköping.
www.oriola.se. Vill du stötta oss med ditt engagemang, din kompetens och erfarenhet? Vi på Oriola AB söker dig!Till vårt huvudkontor i Mölnlycke söker vi en controller. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med tillträde omgående.
Arbetet omfattar
Vill du vara med på en spännande resa i gränslandet mellan läkemedelsbolag, apotek och logistik? Som controller på Oriola AB får du möjlighet att arbeta i en dynamisk organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Tjänsten innehåller varierande arbetsuppgifter med en bred kontaktyta inom hela verksamheten.
Arbetsuppgifterna består av att ta fram periodrapporter samt analysera, kvalitetssäkra och rimlighetsbedöma dessa och reagera och agera på avvikelser och förbättringsbehov. Du är ett stöd till redovisningsansvarig i redovisnings och bokslutsfrågor och bidrar till att utveckla redovisningsrutiner och processer.
I rollen ingår även att driva och utveckla budgetprocessen, utveckla och underhålla kalkylmodeller, stödja verksamheterna i ekonomifrågor samt driva utvecklingsprocesser inom ekonomifunktionen och skapa systemstöd som rationaliserar och kvalitetssäkrar dessa.
Du kommer att ha tät kontakt med våra Marknads- och Produktionsavdelningar samt koncernfunktion och vara en aktiv part i Oriolas affärsverksamhet.
Vår ekonomiavdelning består av 8 medarbetare varav två controllers. Du rapporterar till finanschefen och har stora möjligheter att själv utveckla innehållet i tjänsten.
Publiceringsdatum2011-12-30BakgrundDu har minst 2 års erfarenhet av att arbeta som ekonom/controller. Det är meriterande om du har erfarenhet från distributions-, logistik-, grossist-, eller revisionsverksamhet. Vi tror att du är i början av din karriär och är civilekonom med inriktning mot redovisning eller har en likvärdig bakgrund. Engelska, som är vårt koncernspråk, behärskar du i tal och skrift och du har mycket goda kunskaper i Excel och Power Point.
Som person är du
• ambitiös och engagerad,
• förändringsbenägen,
• drivande och strukturerad med goda ledaregenskaper,
• ödmjuk men har självförtroende.
Du är van att ta stort eget ansvar, har hög arbetskapacitet och ser helheten. Du sympatiserar med företagets värderingar att vara öppen i din kommunikation, ta egna initiativ, vara ansvarsfull och arbeta tillsammans i team och utgår ifrån det i ditt arbetssätt.
Ansökningsförfarande
Vi välkomnar dig till en verksamhet som befinner sig mitt i en spännande och intensiv förändringsfas. Om du vill du veta mer om tjänsten så svarar finanschef Håkan Ymsén, gärna på dina frågor. Honom och facklig kontaktperson når du via vår Växel, tel 031-88 70 00. Registrera din ansökan senast den 23 januari 2012 via vårt rekryteringssystem på vår hemsida
www.oriola.se.Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOriola AB
AdressOriola AB
Box 252
43525 Mölnlycke
Jobbnummer 1117716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.