Controller - Inköp/Försäljning Glitter huvudkontor Stockholm
Svenska Glitter AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Glitter AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Glitter är marknadsledande inom modesmycken och accessoarer i Norden. Totalt finns ca 250 butiker och 1 200 anställda i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Polen. Bolagets ambition är att fortsätta etablera nya butiker på befintliga och nya marknader. Glitters butiker erbjuder kvinnor i alla åldrar ett brett sortiment av prisvärda modesmycken och accessoarer i kombination med personlig service. Vi är specialister på styling och har förslag på hur man med små medel kan förstärka den personliga stilen. Glitter är ett dotterbolag till handelshuset Bergendahl & Son, som ägs av familjen Bergendahl-Mylonopoulos i tredje och fjärde generationen. Handelshuset Bergendahls består av BergendahlsGruppen (med bl a City Gross, EKO och East Import), Bergendahl Home Deco (bl a Bolagret, Granit, Salt & Peppar, DUKA) och Bergendahl Fashion (bl a Glitter och ESCASA).
Då vår ordinarie controller snart blir föräldraledig, söker vi nu en vikarie med möjlighet till fast anställning efter att vikariatet gått ut. Vi växer kraftfullt och organisationen utökas successivt i samtliga länder.
Controller – Inköp/försäljning
Vi söker dig som brinner för siffror och analys och samtidigt ser tjusningen i att arbeta med snabbrörliga modeprodukter i en växande organisation. Som controller på Glitter arbetar du som spindeln i nätet och arbetar mot våra inköpare och vår Supply chain avdelning i varustyrnings-, system- och leveransplaneringsfrågor.
Dina viktigaste arbetsuppgifter består av att följa upp och analysera nyckeltal och försäljningsstatistik samt fastställa inköpsvolymer både övergripande och på detaljnivå. Det förutsätter att du förstår vår verksamhet och produkter samt har kunskap om varuförsörjning av snabbrörliga modeprodukter. Du bistår inköpsorganisationen med löpande analys och beslutsstöd.
Vidare är du en nyckelperson i arbetet med budgetering, systemutveckling, leverans- och reaplanering. På ditt ansvar ligger även planering av inköpsvaluta samt att vara superuser i flera av våra datasystem. Vi håller på att lansera ett nytt affärssystem inom kort och din roll är avgörande för ett väl genomfört projekt.
Din bakgrund: du har en ekonomisk högskoleutbildning med cirka tre års relevant erfarenhet av liknande arbete, såsom erfarenhet av business controlling inom detaljhandel. Du har stark analytisk förmåga i kombination med goda system- och Excelkunskaper och kan dra slutsatser från data och snabbt förstå nyckelinformation. Du behärskar engelska i tal och skrift. Du har ett·kommersiellt driv med en förmåga att initiera och presentera nya idéer.
Du ser utmaningar istället för problem och trivs i en föränderlig arbetsmiljö. Du är noggrann, drivande och ansvarstagande och du trivs lika bra med att arbeta i grupp som på egen hand. Som person är du trygg i dig själv och är van att arbeta självständigt och strukturerat. VI erbjuder dig ett ungt glatt team att samarbeta med samt en arbetsplats i ljusa fräscha lokaler i centrala Stockholm. Du rapporterar till Kommersiell Chef och tillhör vår inköpsavdelning.
Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på heltid med tillträde i början av maj 2010. Vikariatet löper till och med 2011-12-31. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Kommersiell Chef Tomas Malmström den 17 mars 2010 mellan kl. 10.00-12.00 på telefonnummer 08 518 020 22. Sista ansökningsdag är 2010-03-21. Du söker genom att registrera din CV och ansökan på
www.glitter.se/jobb.Publiceringsdatum2010-03-05Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 20729
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagSvenska Glitter AB
AdressSvenska Glitter AB
Box 49
61422 Söderköpinge
Jobbnummer 601025
Observera att sista ansökningsdag har passerat.