Contract assistent/Avtal & bonus administratör

Onninen AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Onninen AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Onninen erbjuder grossist, logistik- och distributionstjänster inom belysning, eldistribution, gas, industri, kyla & AC, telekom, VA och VVS. Våra kunder representeras främst av entreprenörer och installatörer, industriföretag, energibolag samt återförsäljare. I Sverige har företaget ca 300 anställda runt om i landet. Onninen AB är ett helägt dotterbolag till Onninen OY. Koncernen bedriver verksamhet i 8 länder . Läs mer på www.onninen.se

Våra värderingar är grunden för all verksamhet inom Onninen och ska genomsyra såväl aktivt ledarskap som aktivt medarbetarskap. Våra värdeord är ansvar, samarbete, ständig förbättring och entreprenörskap. Onninen erbjuder professionell utveckling och många interna karriärsmöjligheter. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och främjar friskvård och en balans mellan arbete, privat och familjeliv.

Onninen söker en driven och strukturerad Contract assistent!

Som Contract assistent på Onninen ska du driva, utforma och skapa kontroll över bonusprocessen gällande kund- och leverantörsbonusar. Du administrerar, följer upp och utvärderar kund- och leverantörsbonus avtal.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Avtalsavstämningar med Sales & Soursing, jämfört mot SAP

• Administrera kund- och leverantörsbonusavtal

• Kontinuerlig uppföljning och utvärdering av avtal.

• Skapa en digitaldatabas över samtliga bonusavtal

• Skicka statistik till Sales, Soursing & Finance rörande kund och leverantörsbonusar.

• Skapa bonusunderlag till finans gällande bokslut.

• Skapa underlag till finans gällande bonusutbetalningar och krediteringar

Organisatoriskt tillhör Contract assistenten vår Pricing-avdelning och rapporterar till Pricingmanagern. Placering är på Onninens huvudkontor i Kista.

Detta är en ny tjänst och för rätt person har man stor möjlighet att påverka och utforma tjänsten.

Vi söker dig som lägst har en gymnasieutbildning. Högskoleutbildning eller YH-utbildning, gärna med inriktning ekonomi, är önskvärt men inget krav. Du ska ha goda datakunskaper, främst i Excel. Kunskaper i affärssystemet SAP är meriterande. Onninen är ett internationellt företag så goda kunskaper i engelska är en förutsättning.

För att trivas som Contract assistent är det viktigt att du är en person med ett systematiskt arbetssätt som är van att arbeta självständigt, tar egna initiativ och ansvar för sitt arbete och sina resultat. Vidare ska du ha en hög stresstolerans, förstå problem och uppgifter snabbt och lösa dem på ett kreativt och relevant sätt.

För oss på Onninen är det viktigast att hitta personer med rätt kompetens och personliga egenskaper för varje tjänst. Därför välkomnar vi alla sökande som uppfyller våra krav oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.

Vi ser fram emot din ansökan! Ansök senast den 10 april. Ansöker gör du via vår hemsida www.onninen.se

Utbildningsnivå:
• KY/YH-utbildning
• Gymnasium
• Universitet/Högskola

Språk:
• Engelska
• Svenska

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Publiceringsdatum
2016-03-09

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 2985121695
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Håkansson, Pricingmanager 08-7993419 daniel.hakansson@onninen.com

Företag
Onninen AB

Adress
Onninen AB
BOX 1602
70116 Örebro

Kontorsadress
Esbogatan 12-14, 16474 Kista

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2715899

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Onninen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Onninen AB: