Coach för att optimera servicegrad och öka kundnöjdhet inom efte
MSX International Ltd / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MSX International Ltd i Stockholm,
Jönköping,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige MSX International är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster inom fordonsbranschen. Vi arbetar med affärsutveckling men också genom att leverera outsourcade helhetslösningar. Vi är stolta över vårt team av experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och bidrar till företagets vision att bli "partner of choice" för alla våra kunder och intressenter.
MSX International söker just nu en driven och resultatinriktad coach för att arbeta med att optimera befintliga servicemarknadsprocesser med syfte att öka servicegrad och kundnöjdhet. Premiummärket har en framstående position inom fordonsindustrin och satsar på att leverera högsta kvalité gentemot sina kunder.
Vi söker dig som brinner för att coacha, utbilda och stödja andra till att bli bättre. Du kommer att arbeta med flera auktoriserade återförsäljare parallellt. Detta är en resande tjänst vilket innebär att du kommer täcka in återförsäljare runt om i Sverige.
Dina arbetsuppgifter:
• Besöka auktoriserade återförsäljare och genomföra nulägesanalyser av befintliga processer och rutiner med fokus på service och kundnöjdhet.
• Utarbeta och presentera handlingsplaner för återförsäljaren.
• Vägleda och coacha återförsäljarnas personal till förändring.
• Följa upp och ge feedback i processen.
• Säkerställa en god kommunikation med alla parter inom uppdraget.
• Planera arbetet självständigt och återrapportera resultatet.
Omfattning och arbetsplats:
Tjänsten omfattning är heltid och innebär ca 4 resdagar i veckan. Det är önskvärt att du bor i Stockholms-området. I denna tjänst kommer du att vara anställd av MSXI, men arbeta heltid för en av våra kunder.
Kvalifikationer
• God erfarenhet av servicemarknaden för personbilar på återförsäljar- och/eller importörsnivå.
• God förståelse och kunskap om serviceprocessen och reservdelshanteringen i återförsäljarledet.
• Erfarenhet av att leda förändringsarbete, coachande och bra på att motivera andra.
• Goda datakunskaper i Office-paket samt gärna kunskaper i DMS-system.
• Goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt.
Är du den vi söker?
Detta är en tjänst som passar dig som brinner för kundnöjdhet och förbättringsarbete. Vi ser att du är bra på relationsskapande och på att kommunicera och presentera budskap. För att lyckas väl i tjänsten är det viktigt att du har en god analytisk förmåga med dokumenterad erfarenhet av att systematiskt och metodiskt utarbetat handlingsplaner. Slutligen tror vi att du är riktigt vass på att koordinera, driva och följa upp ditt och andras arbete.
Vad kan vi erbjuda?
Som eftermarknadscoach kommer du att arbeta i en varierande och stimulerade miljö. I rollen kommer finnas stor frihet att planera ditt eget arbete och du kommer vara en viktig del i ett dynamiskt, kunnigt och dedikerat team såväl hos kund som hos MSXI. MSXI har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och personalförmåner kopplade till Benify. För denna tjänst ingår tjänstebil och 6 veckors semester.
Ansökan:
Låter tjänsten rätt för dig. Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista publiceringsdatum.
Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:
Josefine Regnér, Recruitment specialist +46 709 22 76 27
Publiceringsdatum2017-06-09KvalifikationerKörkortskrav• B (Personbil)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosefine Regnér
JRegner@msxi-euro.com 0709-227627
FöretagMSX International Ltd
AdressMSX International Ltd
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 3546836
Observera att sista ansökningsdag har passerat.