Chef till Diakoni & Missionenheten till Svenska Kyrkan i Haninge
2Complete AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 2Complete AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Dina arbetsuppgifter
Som Chef för Diakoni & Missionenheten kommer du ha personalansvar för ca 16 medarbetare inom Diakoni & Mission för Svenska Kyrkan i Haninge Pastorat. Dina främsta arbetsuppgifter kommer innebära följande:
• Kartläggning av verksamheten
• Schemaläggning
• Värdegrundsfrågor för att få en teologisk grund
• Leda medarbetarna i det dagliga arbetet
• Strategiska frågor
Vidare kommer du även att vara chef över verksamheten Kryckan som är Haninge Pastorats mötesplats för daglediga, hemlösa, missbrukare och människor som är utsatta i samhället.
Din arbetsplats kommer vara i S:t Eskils kyrka i Haninge, men du kommer att även resa runt till distrikten i Haninge Pastorat då dina medarbetare finns i de olika församlingarna.
Om företaget
Dalarö-Ornö-Utö, Västerhaninge, och Österhaninge församlingar bildade tillsammans Haninge pastorat den 1/1 2018. Haninge pastorat söder om Stockholm utgör en kreativ miljö där storstad möter landsbygd och där olika kulturer möts. Var med och utveckla kyrkorna till en mötesplats och kraftkälla mitt i människors vardag. I Haninge bor 86 000 människor varav 45 000 är medlemmar i Svenska kyrkan.
Din profil
Kompetenskrav:
För att trivas i rollen som Chef för Diakoni & Missionenheten ser vi gärna att du har en gedigen erfarenhet inom det diakonala arbetet. Du skall ha Teologisk insikt och kunna relatera till kyrkans arbete som helhet. Du är en karismatisk ledare som brinner för Diakoni & Missions verksamhet och dess värdegrunder. Du har stor vana av att leda och fördela arbetsuppgifter och du har ett stort intresse för värdegrundsfrågor.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som vill göra skillnad för våra medborgare i kommunen. Du är en ledare med stor människokärlek och empati. Naturligtvis du är en god organisatör, som kan ta svåra beslut.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 eller
margareta.meek@2complete.se Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-03-29ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 1252
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMargareta Meek
margareta.meek@2complete.seFöretag2Complete AB
Adress2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm
KontorsadressSveavägen 33
Jobbnummer 4052839
Observera att sista ansökningsdag har passerat.