Chef för kund- och leverantörsreskontra till folkkärt mediaföret

Perido AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Är du en erfaren chef som är trygg i att leda andra under förändring? Vi är nämligen på jakt efter dig som har goda kunskaper i leverantörs- och kundreskontraflöden, samt minst fem år av erfarenhet i en ledarroll. Du förstår vikten av tydlighet, att vara lyhörd och att ha en god kommunikativ förmåga. Söker du ett nytt uppdrag? Då ska du läsa vidare!

Publiceringsdatum
2021-06-09

Om tjänsten
Perido söker en chef för kund- och leverantörsreskontran till vår kund för ett föräldravikariat. Kunden är ett välkänt mediaföretag med engagerade medarbetare som trivs på arbetsplatsen, flera har varit med sedan starten. Kulturen är gemytlig, här bygger man relationer och är generösa med sin kunskap och goda idéer. Kontoret är placerat i Stockholms innerstad, men för närvarande följer man Folkhälsomyndighetens riktlinjer med 100% distansarbete och uppstart kommer därför att ske digitalt.

Arbetsuppgifter
I uppdraget som chef för kund- och leverantörsreskontran ansvarar du för att leda teamet på 14 personer i det dagliga arbetet, som innebär att säkerställa så flödena inom reskontra för samtliga dotterbolag flyter på smidigt. Här jobbar man ständigt med att förbättra rutiner och processer för att effektivisera arbetet. Till din hjälp har du två teamleader, en som leder gruppen för kundreskontra och en som leder gruppen för leverantörsreskontra. Företaget är just nu inne i ett spännande integrationsarbete, vilket innebär många roliga utmaningar! Dina dagar kommer vara mångfacetterade, men i huvudsak innefattar ditt uppdrag:
Personalansvar och arbetsledning av teamet
Övergripande ansvar för faktureringsprocesser samt kund- och leverantörsreskontra för fem legala enheter
Driva förbättringar av processer och rutiner kopplat till ansvarsområdet
Ansvara för bokslut, interna kontroller och revision inom ansvarsområdet
Inom projektet för integration driva aktiviteter avseende övergången till nytt affärssystem och processer

Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då tjänsten kräver att du är driven och har en stark problemlösningsförmåga. Du ska därför inte dras för att själv driva olika frågor eller att ta eget ansvar. Med flera år av erfarenhet som ledare förstår du vikten av att visa tillit, uppskattning och intresse för dina medarbetare, samtidigt som du ger frihet under ansvar, är rak och tydlig i din kommunikation och är skicklig på att coacha. Du trivs med att agera med tydligt affärsfokus, bygga relationer, arbeta proaktivt och skapa struktur.
Låter det här som ett spännande uppdrag? I så fall vill vi gärna veta mer om dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Relevant högskoleutbildning
Minst 5 års arbetslivserfarenhet som ledare
God kunskap i leverantörs- samt kundreskontraflöden
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, svenska och engelska

Plus i kanten:
Tidigare arbete i SAP. Tjänsten innebär inget operativt dagligt arbete, men bolagen använder SAP.

Tjänstens omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på föräldravikariat. Heltid fram till 2022-01-31. Tillträde snarast efter överenskommelse, gärna omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Sofie Pemer som nås på mejl sofie.pemer@perido.se och telefon 070-467 95 92.
Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32433 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.
#jobbjustnu

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "32433".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387)
116 45  STOCKHOLM

Jobbnummer
5801068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: