Celsa Steel Service söker säljplanerare till Västerås

Celsa Steel Service AB / Butikssäljarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Celsa Steel Service AB i Västerås, Upplands Väsby, Göteborg, Halmstad, Malmö eller i hela Sverige

Nu har du chansen att jobba med strategiskt försäljning mot byggbranschen i en roll med mycket kundkontakt på ett företag med ca 200 kollegor i Sverige fördelat på flera orter. Celsa Steel Service som är marknadsledande inom armering och som säljplanerare kommer du att vara involverad i både stora och små byggprojekt samt skapa kontakter i hela byggbranschen.

Om jobbet
Academic Work söker för Celsa Steel Service en säljplanerare som kommer att arbeta med innesälj ut mot deras kunder. Celsa Steel Service äger hela kedjan från material till leverans av färdig produkt och i den här rollen jobbar du tätt tillsammans med regionansvarig för att nå fler framgångar. Du kommer skapa många värdefulla relationer och kontakter med kunder, arbetsplatsers ledning på små, stora, enkla och komplexa byggprojekt inom nyproduktion av anläggning och bostad. Som säljplanerare kommer du att få delansvar för olika byggprojekt och ha kontinuerlig kontakt med entreprenörer och förmedla deras önskemål till produktionen som finns i Västerås, Halmstad och Vännäs. Du kommer att sitta i nya, fräscha lokaler i Västerås och tillhöra ett team på åtta personer som är stationerade på tre olika kontor i Sverige.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt av Celsa Steel Service.

Publiceringsdatum
2017-04-04

Dina arbetsuppgifter
Då Celsa Steel Service arbetar med skräddarsydda lösningar varierar uppdragen och ansvarsområdena. Tjänsten innebär att du deltar vid uppstartsmöten tillsammans med kunden och planerar projektet. I din roll ingår att framförallt följa upp projektet avseende tid, order och leveransplanering. Du är ansvarig för kundnöjdhet och kontinuerlig affärsutveckling med befintliga kunder samt bistår regionansvarig vid uppstart av nya kundprojekt.

Du kommer till exempel att:
• Ha löpande kontakt med entreprenörens projekt och produktion
• I samråd med regionansvarig analysera och diskutera tekniska lösningar
• Offerera och räkna på projekt samt ta fram de bästa lösningarna till kunden

Vi söker dig som...
• Har någon tidigare erfarenhet av kund-eller leverantörsbemötande
• Är strukturerad i ditt arbete och har lätt för att se till helheten.
• Har B-körkort

Det är meriterande om du:
• Har en byggteknisk utbildning eller har erfarenheter av byggområdet på annat sätt
• Har erfarenhet från arbete i något affärssystem

För att lyckas i tjänsten är du resultatinriktad, har lätt för att skapa relationer och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en hög affärsmässighet och ett professionellt arbetssätt. Vidare är du kvalitetsmedveten och har en god struktur i din administration. Du är en person som kan ta ansvar för och driva egna processer samt skapa kontakter och underhålla befintliga kundrelationer.

• Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

• Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på vas01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Tjänsten söker du via www.academicwork.se

Vi söker dig som...
• Har någon tidigare erfarenhet av kund-eller leverantörsbemötande
• Är strukturerad i ditt arbete och har lätt för att se till helheten.
• Har B-körkort

Det är meriterande om du...
• Har en byggteknisk utbildning eller har erfarenheter av byggområdet på annat sätt
• Har erfarenhet från arbete i något affärssystem

För att lyckas i tjänsten är du resultatinriktad, har lätt för att skapa relationer och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en hög affärsmässighet och ett professionellt arbetssätt. Vidare är du kvalitetsmedveten och har en god struktur i din administration. Du är en person som kan ta ansvar för och driva egna processer samt skapa kontakter och underhålla befintliga kundrelationer.

Celsa Steel Service (http://celsa-steelservice.se/) är Sveriges ledande leverantör av armeringsprodukter. Verksamheten i Sverige omsätter ca 700 miljoner och de är ungefär 190 anställda. Huvudkontoret finns i Halmstad med produktionsanläggningar och försäljningskontor på ett flertal platser i Sverige. Företaget kännetecknas av en platt organisation med korta beslutsvägar, öppet ledarskap och tydligt fokus på lönsamhet. Företaget är kvalitets- och miljöcertifierat och har ett nära samarbete med systerföretagen i Danmark, Finland och Norge. Celsa Steel Service AB ägs av en av Europas största stålkoncerner, Celsa GroupTM.

Varaktighet, arbetstid
Övrig information * START: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. * OMFATTNING: Heltid, tillsvidare. Provanställning tillämpas. * UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider (07:30 - 16:30) * PLATS: Västerås

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Ange följande referens när du ansöker: Celsa säljplanerare Västerås
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Steinvall vas01@academicwork.se 021-4807110

Företag
Celsa Steel Service AB

Adress
Celsa Steel Service AB
Box 119
30104 HALMSTAD

Kontorsadress
Stationsgatan 55

Jobbnummer
3418298

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Celsa Steel Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Celsa Steel Service AB: