Bygglovsassistent till Stadsbyggnad avd Bygglov

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Ref.nr: Sam 578/2015

Örebro är Sveriges sjunde kommun och har cirka 140 000 invånare med 165 olika nationaliteter. Örebro kommun utsågs till Sveriges Kvalitetskommun 2013.

Vi behöver din hjälp att forma vår nya organisation och vårt framtida Örebro!

Örebro är mötesplatsen mitt i Sveriges demografiska centrum med cirka 140 000 invånare. Staden växer så det knakar och många spännande projekt pågår. Bygglovsavdelningen är en viktig myndighet i en växande stad och för kommunens arbete med att skapa en vacker stad med höga kvaliteter och en god byggnadskultur. Hög rättssäkerhet och servicenivå är ledord i arbetet och utvecklingen av bygglovsprocessen är politiskt prioriterad.

Du kommer att få möta 30 engagerade medarbetare på Bygglovsavdelningen. Den ingår som en av fyra avdelningar på Stadsbyggnad med drygt 120 anställda. Avdelningen är uppdelad i två enheter med två enhetschefer. Stadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, markförsörjning och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, fastighetsbildning, GIS och kartframställning.

Publiceringsdatum
2015-08-24

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad medarbetare till bygglovsavdelningen. Du kommer att ingå i en utav de två bygglovsenheterna. Till vår administrativa grupp söker vi nu en administrativ assistent med intresse för plan- och byggfrågor. Hos oss blir du en viktig del i den administrativa delen av bygglovsprocessen. Dina arbetsupgifter kommer att vara omväxlande med många kontakter, både med allmänheten och interna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Utföra administrativa arbetsuppgifter och ge service till verksamheten. Det kan tex handla om diarieföring, scanning och arkivering.
• Strukturera, utföra och bevaka bevakningspunkter, tex klagotidperiod.
• Sammanställa uppgifter ur verksamhetssystem utifrån rutiner.
Tjänsten ställer krav på att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Du förväntas även medverka i utveckling av arbetsrutiner/metoder och kvalitetsarbete.

Kompetenser
• Avslutad gymnasieutbildning med inriktning administration, samhällsvetenskaplig eller teknisk inriktning 
• Erfarenhet från administrativ tjänst inom bygglovsprocessen
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift
• God IT-användarkunskap i officeprogrammen, ByggR och Raindance

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning
Tidsbegränsad anställning 100% tom 2016-03-31
Tillträde snarast enligt överenskommelse
Facklig information
Vision: Ulf Andersson, 019-21 17 55
SACO: Patrik Simonsson, 019-21 13 66
Kommunal: Kommunal, Expedition 019-21 15 72

Så ansöker du
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är datum 28 augusti.

Välkommen med din ansökan!

Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sanna  Bolinder, Enhetschef 019 - 21 13 88

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30060

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2401890

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: