Bygglovadministratör
Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2017-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bygglovadministratör" (publicerad 2018-09-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret i Göteborg Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Här jobbar vi med hållbar samhällsutveckling och framtidsperspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 300 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
Publiceringsdatum2017-01-17ArbetsuppgifterByggavdelningens uppdrag är att hantera ansökningar om bygglov, rivningslov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, anmälningspliktiga åtgärder och anmälningar om olovligt byggande. Avdelningen ger också allmänheten stöd och råd i andra lovrelaterade frågor och hjälper dem i bygglovprocessen. Avdelningen bevakar att önskemål följer målen för den önskade bebyggelseutvecklingen i kommunen, kraven på den lokala miljön och en hållbar utveckling. Byggavdelningen är idag organiserad i tre enheter men kommer under våren utöka till fyra. Enheterna består av ca 70 bygglovhandläggare, byggnadsinspektörer, koordinatorer och bygglovadministratörer.
Bygglovhandläggning innebär många administrativa arbetsuppgifter genom hela bygglovprocessen, från ansökan till slutbesked. Arbetsuppgifterna som bygglovadministratör utgörs bland annat av registrering och scanning av inkommande ansökningar, telefon- och mailkontakt med myndigheter, sökande och berörda sakägare samt expediering och utskick av beslutade ärenden. Du är även delaktig i överklaganden av bygglovärenden. I arbetet ingår också att ge service till såväl allmänhet som professionella byggföretag.
KvalifikationerVi söker en engagerad och servicemedveten administratör som gillar att arbeta tillsammans med andra men som också tar eget ansvar och kan arbeta självständigt. Du har kunden i fokus och har lätt för att utrycka dig i tal och skrift. Du har ett proaktivt och resultatinriktat arbetssätt och har förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi arbetar i flera olika it-system. Du behöver därför ha mycket god allmän it-kompetens . Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning, men det är inget krav. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Här vill vi ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden. Som medarbetare är du med och bidrar till avdelningens utvecklingsarbete.
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
I denna rekrytering kan vi komma att kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-03-01 , upphör: 2017-09-30 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: A643959
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEvelina Ahlqvist Johnels
evelina.ahlqvist.johnels@sbk.goteborg.seFöretagGöteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret
AdressGöteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret
Box 2554
40317 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20
Jobbnummer 3267043
Observera att sista ansökningsdag har passerat.