Business Controller till centrala Stockholm
Arena Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-11-12Om tjänstenTill vår kund söker vi en analytisk och självgående medarbetare som är redo att ta sig an rollen som Business Controller på deras IT-avdelning. Företaget befinner sig i en expanderande fas och är beläget i centrala Stockholm. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta omgående med möjlighet till rekrytering för rätt person.
Här erbjuds du stimulerande arbetsuppgifter i en intressant och utvecklande miljö. I rollen som Controller är du med och skapar förutsättningar och rutiner för en korrekt och effektiv ekonomisk hantering. Ditt uppdrag kommer vara att stödja verksamheterna i sitt ekonomiska arbete samt utveckla och följa upp ekonomiprocessen på förvaltningen.
I din roll som Controller kommer du framförallt sköta ekonomisk planering, uppföljning och budgetering av IT-kostnader och resurser. Dessa arbetsuppgifter kommer att utföras i ett nära samarbete med kollegor. Då rollen innefattar ett övergripande ansvar för ett visst område ingår det även ett aktivt ledarskap i arbetet.
Eftersom arbetet kräver mycket kontakt med människor förväntas du föregå med gott exempel och i enighet med företagets värderingar. Med fokus på kostnadsmedvetenhet, kommer du att bidra till divisionens förmåga att fungera på ett så effektivt sätt som möjligt.
ProfilFör att vara aktuell för uppdraget vill vi att du har ekonomisk examen på högskolenivå, gärna med inriktning mot redovisning/finansiering. Du har minst två års erfarenhet av arbete som Controller och behärskar det självständigt.
Det är meriterande om du har erfarenhet inom IT eftersom arbetet till stor del är kopplat till det. Även erfarenhet inom inköps- och avtalshantering, och dess konsekvenser för budgeten ses som önskvärt (dock inget krav). Goda datorkunskaper i Excel och Word är en självklarhet.
Som person är du noggrann, strukturerad och initiativrik med en hög analytisk förmåga. Vidare är det viktigt att du är social och en lagspelare med en positiv inställning. Vi värdesätter din förmåga och inställning att vilja utvecklas och lära nytt. Det är även viktigt att du är ansvarstagande och självständigt kan driva utvecklingsarbete. Du har god pedagogisk förmåga med vana att uttrycka dig i både tal och skrift.
Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka redan idag så denna tjänst ska tillträdas omgående.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Så ansöker duTre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-26
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2747
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Branting
caroline.branting@hotmail.comFöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm
KontorsadressBox 30117, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2525798
Observera att sista ansökningsdag har passerat.