Business Controller Nordic Sales
Freudenberg / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Freudenberg i Malmö Freudenberg Household Products är globalt marknadsledande inom snabbrörliga mekaniska städprodukter, och ingår i den tyska koncernen Freudenberg som omsätter 50 miljarder SEK. I Norden marknadsför vi våra starka och välkända märken Vileda®, Wettex® och Swep. Försäljningen leds med egna försäljningsorganisationer i Sverige, Finland, Danmark och Norge.
Söker du en utmanande position i ett framgångsrikt företag som ständigt strävar efter förbättringar med tydligt fokus på kundorientering och trivs i en organisation med högt i tak, då kan detta vara rätt tjänst för dig.
För de nordiska säljbolagen söker vi nu en erfaren business controller till Norden Konsument. Du erbjuds en ansvarsfull roll i en öppen och utvecklande miljö. Du sitter i ledningsgruppen för Norden Konsument och rapporterar till General Manager. Tjänsten är placerad i företagets trevliga lokaler i centrala Malmö vid Lilla Torg.
För rätt person finns det goda möjligheter till framtida karriärmöjligheter inom koncernen.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som nordisk business controller kommer du bl.a. att:
• Ansvara för rapportering, uppföljning och analys av månatliga resultat
• Driva budgetprocessen och löpande prognoser tillsammans med ledningsgruppen, bl.a. ländernas olika säljchefer och marknadsdirektör
• Arbeta nära verksamheten med styrning och analys, med andra ord fungera som ett affärsstöd och bollplank
• Leda förändringsprojekt utifrån ett business controlling perspektiv Ad Hoc-förfrågningar på analyser och rapporter från den nordiska organisationen och moderbolaget
Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande och har tre till fem års relevant erfarenhet av business controlling. Du är en avancerad användare av Excel och har erfarenhet av större affärs- och rapporteringssystem såsom SAP och Hyperion. Du har en väl utvecklad analytisk läggning med förmåga att se helheten utan att tappa fokus på detaljerna. Du omsätter detta till handling och kan kommunicera det på ett lättbegripligt sätt. Dessutom är du noggrann och duktig på att planera och organisera ditt arbete. Engelska och svenska behärskar du i tal och skrift. Erfarenhet från B2C och från internationell organisation är meriterande.
Personlighet
Din personlighet är en viktig framgångsfaktor. Du är självgående, drivande, strukturerad, hands-on och har en hög integritet. Du är lyhörd och kommunikativ samt gillar att samarbeta med medarbetare på olika nivåer i organisationen och bidra till god stämning i gruppen.
Så ansöker du
I det här uppdraget samarbetar Freudenberg med SJR in Scandinavia. Då vi arbetar med löpande urval vill vi gärna ha din ansökan snarast. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristina Bennet 040-665 51 03.
Publiceringsdatum2011-06-29Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-07-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKristina Bennet
FöretagFreudenberg
AdressFreudenberg
Box 7420
10931 Stockholm
Jobbnummer 974295
Observera att sista ansökningsdag har passerat.