Burlin Motor i Umeå söker en service rådgivare

Manpower Professional / Receptionistjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Professional i Umeå, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Manpower Professional är Sveriges största rekryteringsföretag. Vi finns på ett 50-tal orter och har över 15 års erfarenhet av rekrytering.
Burlin Motor i Umeå anpassar sin organisation till att möta framtiden och de krav som deras kunder kräver. Därför anställer de ytterligare en servicerådgivare till fullserviceanläggningen i Umeå.

Publiceringsdatum
2010-06-08

Dina arbetsuppgifter
Servicerådgivaren är en central person i serviceverkstaden som för närvarande består av två servicerådgivare och åtta servicetekniker.
Rådgivarens uppgift är att utreda kundens behov av servicearbete eller reparation. Arbetet utförs till största del från företagets kundmottagning där mötet med kunderna sker via telefon, besök och e-post.
Servicerådgivaren leder och planerar verkstadens arbete och är ansvarig för att verkstaden har en hög genom¬strömning och nyttjandegrad. Han/hon utför kompletta och utförliga beställningar med information om arbetets art, arbetstiden och priset vilket alltid ska redovisas för kunden.
Vid de tillfällen ett uppdrag kräver kompletterande åtgärder skaffar sig rådgivaren kundens medgivande innan verkstaden fortsätter sitt arbete. Servicerådgivaren ansvarar för att faktureringen är komplett och korrekt och när ett arbete är avslutat sammanställer rådgivaren uppgifterna utifrån genomförd service eller reparation.
Han/hon förklarar genomfört arbete och fakturan för kunden, tar betalt och lämnar ut fordonet. Rådgivaren ger även verkstadsteknikerna löpande support och direktiv i sina uppdrag samt ansvarar för att hantera garanti- och goodwillansökningar.
Vem är du?
Relationen till kunderna är viktig och mätningar görs kontinuerligt i kundnöjdhet efter de tjänster som utförs. Kundmötet kräver att man som person är lyhörd, positiv och är tydlig i sin kommunikation för att nå samförstånd i kundens behov och hur dessa ska lösas.
Tjänsten kräver även en fordonsteknisk kunskap då man ska kunna förklara funktion eller utfört arbete för kunden. Vana av arbete med datasystem är ett ovillkorligt krav då både beräkningar och tidbokning samt kommunikation med kunder och den centrala huvudleverantören kan ske denna väg.
Servicerådgivaren är i arbetsledande ställning tillsammans med sin kollega och de löser gemensamt sina arbetsuppgifter. Detta kräver en mycket god förmåga i att kunna samarbeta och fatta beslut.
Då arbetsbelastningen kan vara skiftande över året måste en SR vara flexibel och vara beredd på att arbeta utöver ordinarie arbetstid.
Eftersom vi är en mansdominerad arbetsplats ser vi gärna kvinnliga sökanden till tjänsten.
Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Ansök snarast möjligt dock senast den 16 juni. Vid frågor är du
välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Ideblad 0730-69 32 60.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-06-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Therese Ideblad, +4690716846

Företag
Manpower Professional

Adress
Manpower Professional

Jobbnummer
672427

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Professional

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Professional: