Bravida söker driven affärsman/kvinna som vill vara delaktig i f
Manpower Professional / Säljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Professional i Helsingborg,
Bjuv,
Höganäs,
Landskrona,
Bräcke eller i
hela Sverige Bravida Sverige AB, Division Syd beräknas omsätta ca 2,9 miljarder kronor för år 2008 och har ca 2300 anställda. Bravida är Nordens ledande installations- och serviceföretag med 8.000 medarbetare
i Sverige, Norge och Danmark. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs och ventilation och erbjuder allt från design och projektering till installation, drift och underhåll. Bravida finns representerade på ca 150 orter i Sverige, Norge och Danmark. För vidare information besök Bravidas hemsida
www.bravida.se.Bravida söker nu i samarbete med Manpower Professional en säljchef för affärsområdet svagström, som vill vara delaktig i Bravidas expansion.
Publiceringsdatum2008-06-04Dina arbetsuppgifterSom säljchef leder du det operativa försäljningsarbetet inom affärsområdet svagström. Du har ett nära samarbete med arbetsledare och montörer och tillsammans verkställer ni kundernas beställning. Du kommer framförallt att arbeta med larm, passagesystem och CCTV. I dina uppdrag ingår också mycket kalkylering och anbudsförfrågningar.
Vidare har du ett resultat- och personalansvar om sju montörer/tekniker. Du kommer också att vara involverad i att bygga Bravidas nya organisation, som planeras att fördubblas inom ett år.
Du kommer att tillhöra avdelningen El som idag består av sju personer och du rapporterar till avdelningschef. Tjänsten är heltid med placering på kontoret i Helsingborg.
Vem är du?
Vi söker dig som är en driven affärsman/kvinna. Du arbetar troligen idag som Säljledare eller Key Account Manager och har några års erfarenhet av försäljning av produkter inom närliggande bransch. Att du har dokumenterat tekniskt kompetens och kunnande inom svagström är ett krav. Likaså ser vi det som ett krav att du har byggt goda relationer i ett etablerat nätverk i Helsingborg som kan bli din kundkrets i din nya befattning på Bravida. Vidare ser vi det som viktigt att du har erfarenhet av kalkylering och anbudsförfrågan och har du arbetat med försäljning är det en merit. Vi ser gärna att du har ekonomisk utbildning.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. Vi tror därför att du som söker har lätt för att samarbeta och har ett prestigelöst förhållningssätt till ditt arbete och din omgivning. Vi söker dig som har ett genuint intresse för försäljning och är en entusiasmerande chef för ditt team. Du är utåtriktad, självständig och målfokuserad. Du är dessutom förändringsbenägen samt har ett affärstänk i allt du gör. Att du tar egna initiativ, är uthållig och arbetar strukturerat mot uppsatta mål ser vi också som viktiga egenskaper. Som person är du proaktiv och lösningsorienterad, har förmåga att inge förtroende och har lätt att entusiasmera andra. Du är prestigelös, lyhörd och är stresstålig. Du har god förmåga att kommunicera, förankra och förklara. Du är en socialt kompetent person som präglas av integritet och ärlighet. Du som söker bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och att du har god datorkunskap är också relevant för tjänsten.
Kontaktperson för detta jobbTycker du att detta låter intressant? Sök då tjänsten genom att klicka på â€?Ansökâ€? nedan med ett registrerat och uppdaterat CV.
Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. Har du frågor kan du kontakta Manpower Professional, Rekryteringskonsult Linn Edholm, tel: 042-37 16 45.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-07-14
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktLinn Edholm, 070 9772659
FöretagManpower Professional
AdressManpower Professional
Jobbnummer 241989
Observera att sista ansökningsdag har passerat.