Boutredare till Boutredningsenheten

Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb / Göteborg
2011-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Boutredare till Boutredningsenheten" (publicerad 2015-05-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning i Göteborg, Kungsbacka, Tjörn, Orust eller i hela Sverige

Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Våra verksamheter är ofta specialiserade och unika och vänder sig till alla eller stora grupper av göteborgare.
Vi är drygt tusen anställda som arbetar med missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning och mycket mer. Vår vision lyder: Tillsammans har vi kraft att skapa nya möjligheter i människors liv. I ett hållbart Göteborg finns det plats för alla". Vill du vara med oss och bidra till att visionen blir verklighet?
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.

Publiceringsdatum
2011-12-13

Arbetsuppgifter
Uppdraget på Boutredningsenheten är att ansvara för dödsboverksamheten i Göteborgs stad.Nu behöver vi utöka med ytterligare en boutredare.
I dina arbetsuppgifter ingår:
• Informera anhöriga och olika myndigheter om möjligheten till en dödsboanmälan och hur avveckling av dödsbo går till.
• Utreda om det finns förutsättningar för en dödsboanmälan, vilket innebär att vi göra en ekonomisk utredning samt fattar beslut.
• Förvalta och avveckla dödsbon där det inte finns dödsbodelägare. Innefattar bl.a. släktforskning, utredning av den avlidnes ekonomiska situation, besök i den avlidnes bostad.
• Samarbeta med olika myndigheter såsom socialkontor, polis, sjukhus, försäkringskassa, ambassader, domstolar och landsarkiv.

Kvalifikationer
Du skall ha högskoleutbildning inom det sociala området, statskunskap/juridik, ekonomi eller motsvarande kunskaper. Vi vill att du har minst 4 års arbetslivserfarenhet efter din utbildning. Du bör ha körkort.
Du kommer att möta personer i sorg och det är därför viktigt att du har hög förmåga till empati och hög integritet.
Du skall också ha förmåga att arbeta självständigt och kunna ta eget ansvar.
Du har en god samarbetsförmåga där du agerar oberoende och tillitsfullt i förhållande till andra.
Meriterande är kunskap/erfarenhet av att upprätta bouppteckningar och/eller dödsboanmälan.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-02-01 Tillträde så snart som möjligt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-09
Ange följande referens när du ansöker: A246831
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sina Ahmadzadeh, 031-3679050, sina.ahmadzadeh@socialresurs.goteborg.se

Facklig kontakt
Lennart Cardehill, 031-3679051
Christina Matsdotter, 03- 367 94 60

Företag
Göteborgs stad, Social Resursförvaltning

Adress
Göteborgs stad, Social Resursförvaltning

Jobbnummer
1104183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning: