Borgenärshandläggare, Borgenärssektionen, Skatteenhet 1 Malmö
Skatteverket / Juristjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Ängelholm,
Simrishamn eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Skatteenhet 1 Malmö består av nio sektioner och ca 190 medarbetare. Av dessa arbetar cirka 50 medarbetare på borgenärssektionerna.
Regionens offensiva borgenärsarbete har koncentrerats till enhetens tre borgenärssektioner och i detta arbete ingår även processer i domstol. Enheten arbetar också med särskilt kvalificerade utredningar och eko-revisioner. Utredningarna handläggs på enhetens skattesektioner. Arbetet med domstolsprocesser kopplat till skattesektionerna sker på processektionen. Enheten har regionansvaret för arbetet med att förebygga ekonomisk brottslighet samt för kvalificerat IT-stöd.
Dina arbetsuppgifter som borgenärshandläggare innebär att du kommer att administrera, informera och besluta i ärenden om obetalda skatter och avgifter för företag och privatpersoner. Du kommer att ingå i en grupp vars uppgift bland annat är att hantera inkommande post, avregistreringar i samband med konkurs (konkursadministration), kommunicera med Kronofogden i skuldsaneringsärenden och besluta om betalningsanstånd. I ditt arbete kommer du att ha muntliga och skriftliga kontakter med företagare, privatpersoner samt andra myndigheter.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en avslutad treårig gymnasieutbildning
• har några års aktuell erfarenhet av administrativa och handläggande arbetsuppgifter
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har beslutsförmåga
• är flexibel och snabbt kan ställa om mellan olika arbetsuppgifter
• är bra på att planera och strukturera ditt arbete
• är bra på att samarbeta och sätter gruppens mål i fokus
• har ett gott bemötande, inger förtroende och kan sätta dig in i andras situation.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-11-17ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Lantz, sektionschef 010-574 75 17
Annika Holmer, sektionschef 010-578 43 43
Anna Siecke, HR-konsult
anna.siecke@skatteverket.se 010-574 78 21
Mats Arebäck, facklig kontakperson ST 010-574 69 55
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket
20530 MALMÖ
KontorsadressHjalmar Gullbergsgatan 1
Jobbnummer 3807784
Observera att sista ansökningsdag har passerat.