Bokningsadministratör till DB Schenker
Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Göteborg
2024-11-22
Visa alla backofficejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Om Bravura:
Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.
Publiceringsdatum2024-11-22Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DB Schenker. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företagetDB Schenker är verksamma inom transport- och logistikbranschen. De erbjuder allt från land-transporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos företaget bidrar du, tillsammans med 76,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. De är cirka 7000 medarbetare på ett 80-tal platser i Norden med ambitionen att erbjuda den bästa logistik- och transportservicen på markanden.
I denna roll tillhör du bokningsteamet och arbetar på kontoret i Bäckebol.
Dina arbetsuppgifterSom bokningsadministratör ansvarar för att administrera, registrera och dokumentera ordrar i logistikflödet. Du arbetar främst mot företagskunder, där du tar emot leveransinformation och sedan skapar en order som ska behandlas internt. Dina ärenden tar du emot via både telefon och mail och du kommer även arbeta med många återkommande kunder. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor och erbjuds en introduktion. Din roll kan beskrivas som en administrativ och koordinerande funktion, med syftet att, tillsammans med dina kollegor, skapa ett effektivt logistiskt flöde.
• Administrera, registrera och koordinera inkommande information eller order
• Arbetar i nära samarbete med dina kollegor och erbjuds en gedigen introduktion
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete samt någon erfarenhet av kundhantering
• Du har god dator- och systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
• Meriterande med logistikerfarenhet, arbete med trafikflöde eller tullhantering
Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur och detaljer som trivs i en roll där du får ge god service till andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv.
Övrig information:
Start: Mitten av december 2024
Plats: Bäckebol, Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail,
info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Nina Wålstedt
nina.walstedt@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 9026506