Boendesamordnare till Äldreenheten, Uppdragsavdelningen
Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg,
Mark eller i
hela Sverige I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Socialnämndens ansvar omfattar omsorg om äldre och funktionsnedsatta samt individ- och familjeomsorg. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning. Uppdragsavdelningen (ca 160 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller från externa utförare. Avdelningen består av åtta enheter.
Vår enhet består av 3 utvecklingsledare, 2 bostadsanpassare, 4 ekonomihandläggare och 2 boendesamordnare. Vi söker nu en boendesamordnare.
Publiceringsdatum2022-03-24ArbetsuppgifterSom boendesamordnare med inriktning äldreomsorg ansvarar du för att samordna, planera och prioritera platserna inom särskilt boende och korttiden enligt SoL.Du har nära kontakt med VPL-teamet, omsorgshandläggare och enhetschefer i planeringen. Du ansvarar för att ta ut statistik och nyckeltal, och arbetar också med individuella kvalitetsuppföljningar. Du för även social dokumentation och har utredningsansvar.
KvalifikationerSocionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet som biståndshandläggare och boendesamordnare är meriterande. För att lyckas i jobbet behöver du tycka om att arbeta med människor. Du kan behålla ditt lugn i stressade situationer och har ett professionellt bemötande mot kunden, våra utförare och kollegor i kommunen. I rollen samarbetar du med många andra inom och utanför förvaltningen vilket innebär att du behöver ha lätt för att samverka och skapa samt behålla goda relationer både inom och utanför organisationen. Rollen innebär stort ansvar och mycket självständigt arbete, men alltid med stöd från chef. Du har god datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera och kan sätta gränser. Vidare har du ett utpräglat administrativt intresse och förmåga att tydligt och strukturerat planera arbetet. Du ska ha god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och arbeta i ett högt tempo. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.
Varbergs kommun är sedan 2015 en rökfri arbetsplats.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2022-08-01 eller enligt överenskommelse. .
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas, ange gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVarbergs kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1105656".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)
Arbetsplats Varbergs kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Sabina Merdanovic
073-303 45 89 Jobbnummer 6470792
Observera att sista ansökningsdag har passerat.